به گزارش خبرنگار ایرنا، یانگ یو عصر روز دوشنبه در نشست با معاون استاندار و مدیران اقتصادی مازندران در ساری افزود: براساس توافق روسای جمهوری دو کشور، دست شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در ایران باز است و از حمایت های دولتی نیز برخوردارند.
وی اضافه کرد: براساس این توافق ما می توانیم در قالب ارتباط سیاسی و اقتصادی استانی سطح مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک را برای دو کشور افزایش دهیم.
یانگ یو از جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک تجاری استراتژیک برای کشورش نام برد و آمادگی شرکت های خصوصی استان جیانگشی را برای سرمایه گذاری در حوزه راه آهن، پسماند و ساخت پالایشگاه اعلام کرده است.
وی اضافه کرد : استان 166 هزار کیلومتری مربعشان حدود 4 هزار کیلومتر راه آهن دارد و در این بخش می تواند سرمایه گذاری خوبی را در ایران به خصوص استان مازندران داشته باشد.
هیات تجاری 7 نفره چینی عصر امروز به سرپرستی یانگ یو قائم مقام استاندار جیانگشی در جنوب شرقی این کشور وارد مازندران شدند.
تاکنون سرمایه گذاران چینی 4 مجوز سرمایه گذاری در مازندران دریافت کردند که ساخت نیروگاه 25 مگاواتی با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری در این استان در دست ساخت قرار دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.