به گزارش ایرنا عبدالبصیر سالنگی روز دوشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر تجار افغان در کشورهای متعددی از جمله ترکیه، دبی، تاجیکستان، عربستان شوروی و سایر کشورها سرمایه گذاری کرده اند.
وی با بیان اینکه باید روابط تجاری و بازرگانی در ایران شفاف و با سهولت باشد گفت: اگر برای تجار افغانی زمینه سرمایه گذری با سهولت فراهم شود استقبال خواهیم کرد.
والی فراه جمهوری اسلامی افغانستان افزود: وجود اشتراکات زبانی، دینی، فرهنگی و هم مرز بودن بین ایران و افغانستان مزیت مهمی است که نباید از آن غافل شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز گفت: در 2 سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری شده است.
محمود افخمی از مناطق ویژه به عنوان بهشت سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: حلقه مفقوده ما نبود اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و تجار است.
وی با بیان اینکه حداقل در 12 آیتم به تجار افغانستانی تسهیلات ارایه می شود گفت: در جمهوری اسلامی ایران تمام افرادی که سرمایه گذاری کنند از خدمات کنسولی بهره مند می شوند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ادامه داد: همچنین تمام خدماتی که به یک شهروند تعلق می گیرد در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت اشتراکات فراوان بین ایران و افغانستان نهایت استفاده را برد همچنین مسافت کم بین دو استان فراه و خراسان جنوبی موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری است.
افخمی تاکید کرد: باید منطقه ویژه اقتصادی بستر و امتیازاتی که در منطقه ارایه می دهند را به نحو احسن اطلاع رسانی کرده و در اختیار تجار و سرمایه گذاران قرار دهد.
وی ادامه داد: ما نیز آمادگی داریم در کنسول تمام اطلاعات را در اختیار سرمایه گذاران و تجار افغانستانی قرار دهیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات یادآور شد: به سرمایه گذار افغانی این اجازه را می دهیم که بخشی از نیروهای کار خود را از افغانستان تامین کنند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.