به گزارش ایرنا، رقابت های قهرمانی جوانان جهان از20 تیرماه در برزیل آغاز و تیم ایران در2 بخش ساندا و تالوی دختران و پسران به مصاف حریفان می رود.
ووشوکاران البرزی که پیش از این بارها توانسته بودند در صحنه های ملی و بین المللی مدال های رنگارنگ را کسب کنند، این بار نیز با عزمی آهنین به برزیل رفته تا بتوانند بار دیگر پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورند.
کیمیا شوشتری در وزن منفی 60 کیلوگرم در رشته ساندا و ستایش تک فلاح در بخش تالو در رده سنی 9 تا 12 سال ورزشکاران دختر البرزی هستند که در این دوره از رقابت ها شرکت دارند.
شوشتری سابقه حضور در رویدادهای معتبر را دارد و سال گذشته در آسیایی جوانان به مصاف حریفان رفت.
خدیجه زینال زاده مربی البرزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که مدال نقره جام جهانی ووشو، مدال برنز مسابقات جهانی و مدال نقره آسیا را در کارنامه خود دارد، نیز هدایت تیم ملی را در بخش ساندا در رقابت های جهانی ووشو بر عهده دارد.
کیمیا شوشتری ساندا کار البرزی که در لیگ برتر چین هم لژیونر بوده در گفت وگو با ایرنا گفت: رقابت های جهانی برزیل آوردگاهی است که می توانیم بار دیگر توانایی و ظرفیت ورزشکاران ایرانی را به رخ جهانیان بکشیم.
وی اضافه کرد: تمرینات مرتب و سختی را پشت سر گذاشته ایم و از هیچ تلاشی برای کسب مدال در این دوره از رقابت ها کوتاهی نخواهیم کرد.
ستایش تک فلاح اولین نونهال البرزی که به مسابقات جهانی اعزام می شود در گفت وگو با ایرنا گفت: آرزوی من این است که بتوانم مدال طلا این رقابت ها را کسب و دل تمامی ایرانی ها را شاد کنم.
وی اضافه کرد: رقابت سختی است اما تلاش خود را خواهیم کرد و با تمامی توان خواهیم جنگید تا پیروز از این میدان بیرون بیاییم.
رئیس هیات ووشو البرز نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه 3 هزار و 500 ووشوکار در دو بخش تالو و ساندا در این استان مشغول به فعالیت هستند،گفت: برنامه ریزی دقیق جهت حضور قدرتمند البرزی در رقابت های کشوری و بین المللی پیش از این داشته ایم و تاکنون نیز ووشوکاران این استان توانسته اند به خوبی عمل کنند.
اسماعیل سایه افکن که از اولین گروه مربیان ووشو کشور است با بیان اینکه خانه ووشو البرز به زودی افتتاح می شود، اظهار داشت: این استان تاکنون توانسته ووشو کاران بسیاری را تربیت کند و در 2 بخش تالو و ساندا البرز حرف های زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به رقابت های آسیایی جاکارتا، گفت: محبوبه کریمی مربی تالو البرز و اولین بانوی مدال آور ایرانی در مسابقات جهانی، هم اکنون در کنار سرمربی چینی در حال تمرین با ووشوکاران اعزامی به رقابت های آسیایی جاکارتا است.
دختران ووشوکار ایران که 3 ماه در اردوهای آماده سازی و تحت نظر مربیان چینی و ایرانی و پس از حضور در انتخابی ها، آماده حضور در میدان جهانی شده اند، عزم خود را برای موفقیت در برزیل جزم کرده اند تا بازهم برای این رشته موفق، افتخار آفرینی کنند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.