علی مکرمی روز دوشنبه در بازدید از روستای زرشوران بخش تخت سلیمان تکاب افزود: بیش از 80 درصد افراد شاغل در معادن و کارخانه های طلا و سنگ شهرستان تکاب را نیروهای کار بومی و محلی تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: کوه های طلایی مناطق زرشوران و آقدره تکاب شهرت جهانی دارد و با توجه به ظرفیت بالای منطقه در تولید طلا، باید طلای تکاب به یک برند ملی تبدیل شود.
وی افزود: کارخانه طلای زرشوران می تواند نقش موثرتری در توسعه و آبادانی منطقه ایفا کند و در این زمینه باید اقدامات بیشتری در منطقه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با توسعه، آبادانی و بهبود زیر ساخت های روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.
فرماندار تکاب با اشاره به راه اندازی فاز توسعه کارخانه طلای زرشوران در ماه های آینده بیان کرد: بیکاری جوانان تحصیل کرده از مهمترین مشکلات شهرستان تکاب از جمله روستاهاست که امیدواریم با راه اندازی فاز دوم طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران، اقدام جدی برای رفع بیکاری در منطقه صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، در چند سال اخیر معادن و کارخانه های طلا و صنعت گردشگری و صنایع دستی به عنوان 2 محور توسعه شهرستان تکاب مطرح شده است.
شهرستان تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آقدره با ذخیره بیش از 100 تن طلا است.
اکنون چهار واحد تولید و فرآوری طلا در کنار معادن بزرگ طلا فعالیت می کند.
معدن طلای زرشوران از بزرگترین معادن طلای کشور و کارخانه تولید و فرآوری طلای زرشوران نیز به عنوان بزرگترین واحد صنعتی فرآوری طلا در خاورمیانه مطرح است.
همچنین شهرستان تکاب با دارا بودن ذخایر غنی معادن سنگ های زینتی و ساختمانی به عنوان قطب معدنی در استان آذربایجان غربی شناخته شده و اکنون 23 معدن سنگ نیز در این شهرستان فعال هستند.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.