رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو از استخراج سالانه 62 هزار تن انواع سنگ از معادن در این شهرستان خبرداد.

یحیی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه در شهرستان ماکو ۵۲ واحد صنعتی با ۱۴۰۰ نفر به صورت جدی فعالیت می کنند افزود: ۸ معدن با اشتغالزایی 80 شاغل و استخراج سالانه ۶۲ هزار تن انواع سنگ مرمریت، تراورتن  و سنگ لاشه در صدد تامین اقتصاد جامعه است.

وی در ادامه به بحث خام فروشی در این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: با حضور سرمایه گذاران عرصه صنعت و معدن در منطقه و راه اندازی مراکز و کارخانجات تولیدی و با بهره مندی از مواد اولیه موجود در منطقه خواهیم توانست زمینه های جلوگیری از خام فروشی را فراهم کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: در سالجاری از ۲۲۷۵ واحد بازرسی شده، ۳۴ واحد با عناوین تخلف عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، احتکار و اختفا اجناس متخلف شناسایی شده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: همچنین طی سالجاری ۱۸۰ واحد نانوایی بازرسی شده است که ۲۴ مورد آن متخلف بودند و ۲۷۳ هزار تومان برآورد ارزش ریالی جریمه این واحدهای متخلف است.

وی همچنین از افزایش نظارتهای این اداره با همکاری ادارات مرتبط بر تنظیم بازار طی سالجاری خبر داد و گفت: طی رسیدگی و بررسی از ۶۶ مورد گزارش مردم به این اداره ۳۰ مورد آن متخلف مابقی متخلف شناسایی شده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت ماکو مبارزه با قاچاق را یکی از اهداف شاخص اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان عنوان کرد و تصریح نمود: بیش از ۵ میلیون نخ سیگار با ارزش بیش از یک میلیارد تومان در شهرستان ماکو کشف و افراد متخلف به مراجع قانونی معرفی شده است.

وی  در ادامه افزود: از اول سال جاری تا به امروز ۲۰۵ پرونده کسب صنفی عادی و سه پروانه ایثارگری در شهرستان صادر شده است.

کاظمی خاطر نشان کرد: ۵۰ پرونده مشاغل خانگی در شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد ۴۰ پرونده فعالیت خود را با دریافت وام بانکی شروع کرده و مابقی نیز در روزهای آتی استارت فعالیت خود را خواهند زد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.