به گزارش ایرنا، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران روز سه شنبه در آیین انتخاب این مرکز به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت گفت: وجود پتانسیل‎های بالا در مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز و سابقه همکاری 4 ساله با این مجموعه از علل اصلی انتخاب مجدد آن به عنوان مرکز همکار است.
کریستف هاملمان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: این دانشگاه مرکز ترافیک دانشگاه حرفه‎ای و سیستماتیک بوده و به مسایل بهداشتی حاشیه‎ شهرها توجه می کند.
وی اظهار داشت: همکاری مرکز مدیریت سلامت تبریز با سازمان جهانی بهداشت باید به گونه‎ای باشد که پس از پایان 4 سال دوباره به این همکاری ادامه دهد.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‎الملل نیز در این آیین گفت: 18 مرکز از مجموع 30 مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در منطقه‌ مدیترانه شرقی در ایران فعال است.
محسن اسدی لاری افزود: تعیین مراکز همکار در کشورهای مختلف از اقدام های سازمان جهانی بهداشت است.
وی اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت همکاری‎ بسیار خوبی با منطقه‎ مدیترانه‎ شرقی و کشور ما به ویژه در زمینه نظام سلامت دارد و این همکاری پس از شروع طرح تحول سلامت در سال 93 بیشتر شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‎الملل مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز را از مجموعه‎های با عملکرد بسیار خوب ارزیابی و یادآوری کرد: در سایه عملکرد مناسب این مجموعه دوباره این مرکز به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت انتخاب شد.
اسدی لاری از حضور 25 نفر از مدیران ارشد کشورهای عراق و افغانستان در کارگاه تربیت مربی و مراقبت بیمارستانی در تبریز خبر داد و افزود: با همکاری معاونت توسعه و درمان وزارت بهداشت همه مدیران 600 بیمارستان دولتی کشور با هدف ارتقای فعالیت‎های بیمارستانی به مدت 2 سال تحت آموزش‌های مدیریت بیمارستانی قرار گرفته‎اند.
وی گفت: برنامه تربیت مربیان بیمارستانی (TOT) شامل هفت ماژول از جمله حوزه حاکمیت، بیمارستانی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت اطلاعات، زنجیره کیفیت و ایمنی است.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‎الملل یادآوری کرد: افراد شرکت کننده در این کارگاه‎ها تنها در یکی از این ماژول‎ها (بخش قابل نصب و استفاده) تحت تعلیم قرار گرفته و در نقش یک مربی در سطح کشور خودشان فعالیت می‎کنند.
اسدی لاری با اشاره به اینکه اقدام های وزارت بهداشت هم راستا با سیاست‎های سازمان جهانی بهداشت است افزود: کنترل و پیشگیری از بیماری‎های غیرواگیر از جمله این اقدام هاست.
وی گفت: با توجه به چهلمین سالگرد راه اندازی نظام ارایه مراقبت‎های اولیه سلامت در دنیا، کشور ما نیز در این زمینه اقدام های خوبی انجام داده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این آیین گفت: مرکز ملی مدیریت سلامت راهی برای اتصال به سازمان جهانی بهداشت است.
محمدحسین صومی افزود: وظیفه مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت، آموزش و پژوهش در حوزه سلامت از پایین‎ ترین سطوح برای عموم مردم تا آموزش روش‎های عالی مدیریت سلامت است.
وی اظهار داشت: پس از تاسیس این مرکز در حدود 17 سال قبل، اقدام های خوبی برای اتصال این مرکز به مهم‎ترین و فعال‎ترین سازمان در حوزه‌ سلامت (سازمان جهانی بهداشت) انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: ساختار مرکز ملی مدیریت سلامت تبریز اکنون توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به رسمیت شناخته شده و ردیف اعتباری خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.
صومی ادامه داد: وجود همکار ارزشمندی مانند سازمان جهانی بهداشت در کنار این مجموعه بسیار ارزشمند بوده و تلاش می شود تا در حوزه انتقال و تولید دانش گام‎های محکمی برداشته شود.
وی وجود حیطه‎های آموزشی و پژوهشی، بهره ‎مندی از اعضای هیات علمی توانمند در دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور و فیلد(ستون یک جدول) وسیع ارایه خدمات از خانه‎های بهداشت تا بیمارستان‎ های فوق تخصصی زمینه خوبی را برای همکاری این مرکز با سازمان جهانی بهداشت فراهم کرده است.
همزمان با این آیین، کارگاه تربیت مربی، مراقبت و مدیریت بیمارستانی با حضور مدیرانی از کشورهای افغانستان و عراق نیز به کار خود پایان داد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.