**کاشان
خطیب نماز عید قربان کاشان گفت: قوام امت به معنویت، وحدت و آگاهی مسلمانان از وضعیت یکدیگر بستگی دارد و جامعه اسلامی با این سه مولفه در مسیر اسلام حقیقی خواهد بود.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار افزود: امروز مسئولیت جامعه اسلامی بسیار سنگین است و مسلمانان باید از مسائل منجر به تفرقه و تضعیف معنویت در جامعه پرهیز کنند.
وی بیان کرد: رنج هایی بر مسلمانان کشورهای افغانستان، پاکستان، میانمار، بحرین، یمن، سوریه، لبنان، عراق و فلسطین وارد شده که ناشی از نادانی و تفرقه مسلمانان است و برای مبارزه با جنگ افروزی آمریکا و هم پیمانانش، همه باید باهم متحد شوند.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: سردمداران ایالات متحده آمریکا ضمن انجام جنایت، از جنایتکاران هم پشتیبانی می کنند و افزون بر تضعیف مظلومان مانع کمک به آنان نیز می شوند.
6136/8123

**اردستان
خطیب نماز عید قربان اردستان گفت: دشمن هرگز جدایی مردم از نظام اسلامی را نخواهد دید و این آرزو را به گور خواهد برد.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: دشمن در تلاش است تا با سوء استفاده از وجود برخی مشکلات در شرایط کنونی جامعه بین مردم و نظام اختلاف ایجاد کند که با هوشیاری همگان خنثی خواهد شد.
وی افزود: امروز کشور مبتلا به مسئله هایی شده بخشی از آن به خودخواهی و احتکار بازمی گردد؛ اگر این افراد اقدام به مخفی کردن اجناس نمی کردند، این گرانی برای جامعه پیش نمی آمد و مردم تحت فشار نبودند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: کشور با یاری خدا، همدلی، همبستگی ملی، پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تدبیر دولتمردان از این گردنه سخت با موفقیت عبور خواهد کرد.
7431/8123

** گلپایگان
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی در خطبه های نماز عید قربان گلپایگان گفت:عید قربان روز عشق و ایمان و طلب حاجات به در گاه خداوند است.
وی افزود:یکی از اعمال این روز قربانی کردن است و انجام این عمل هم احیای سنت ابراهیمی است و هم موجب برکت و سلامتی در زندگی و کمک به نیازمندان می شود.
حجت الاسلام طهماسبی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور نیز گفت:در این برهه هم دولتمردان و هم مردم موظفند به نیازمندان و قشرهای آسیب پذیر کمک کنند.
ت/7138

** تیران و کرون
حجت الاسلام و المسلمین سید کریم امامی در خطبه های نماز عید قربان تیران افزود: مشکلات اقتصادی و وضع نابسامان اقتصادی به توجه همه جانبه و عزم همگانی تمامی دستگاه ها و مسئولان در تمامی رده ها برای خروج از وضع موجود است.
وی بیان کرد: هر دستگاه و نهاد مسئولیت خاصی برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم دارد و نباید همه مسئولیت ها را متوجه دستگاه و نهاد خاصی دانست.
خطیب نماز عید قربان تیران با بیان اینکه نظارت صحیح، قانونگذاری مناسب، تدبیر و برنامه ریزی و برخورد قاطع و به موقع با مفسدان برای خروج از مشکلات نیاز است، گفت: همه دستگاه ها و نهادهای کشور در چنین شرایطی وظیفه خاصی را برای رفع مشکلات بر عهده دارند.
ت.7131

** نائین
حجت الاسلام سید رضا موسی کاظمی محمدی در خطبه نماز عید قربان نائین گفت: این عید بزرگ، یادآور قربانی حضرت ابراهیم(ع) و تسلیم او در برابر فرمان الهی است.
وی افزود: بر اساس آیات قرآن، این یک امتحان بزرگ و روشن برای حضرت ابراهیم(ع) و حاوی یک پیام و نشان دهنده اوج تقواست.
رئیس حوزه علمیه نائین از جمله نشانه های تقوا برای انسان متقی را محزون بودن دل، مختصر بودن حاجات، پاک بودن اعمال، چشمان گریان، قلوب نگران در محضر خدا، مرگ شهوت، فرو رفتن خشم، شاکر خدا بودن در وقت آسانی و صبر در ناملایمات عنوان کرد.
وی تاکید کرد : آثار تقوی سبب خشنودی پروردگار و صیانت شخص می شود و حق خدای بزرگ بر مردم، افضل اعمال و ارزشمندترین لباس انسان است.
ت 7136
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.