فاطمه قنبرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کالاهای گروه دوم شامل مواد اولیه صنایع تبدیلی و گروه سوم نیز شامل کالاهای مصرفی است، بیان کرد: برخی از شرکت ها با ارز دولتی نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام می کنند و محصولات خود را در بازار آزاد به فروش می رسانند و این امر در حقیقت رقابت ناسالم را به وجود می آورد.
وی ادامه داد: دولت به بخش های خصولتی همچون پتروشیمی اعلام کرده است که می تواند محصولات خود را در بازار آزاد به فروش برساند؛ مگر ممکن است که یک شرکت مواد اولیه خود را ارز دولتی تهیه کند و محصول نهایی را به قیمت ارز بازار داخلی ایران صادر کند.
عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سیاست ارزی موفق برخی از کشورهای همسایه، بیان کرد: ارز دولتی در این کشورها وجود ندارد و همه بازرگانان در شرایط مساوی اقدام به تجارت می کنند.
قنبرپور گفت: هم اکنون در مرزهای مشترک با کشورهای عراق و افغانستان، شرکت های ایرانی نسبت به صادرات و دریافت ارز از صرافی های داخلی به قیمت روز اقدام می کنند.
وی با انتقاد از اینکه شرکت های پتروشیمی از ورود به سامانه نیما خودداری می کنند، گفت: حضور شرکت های خصولتی در بازار آزاد در عمل سامانه نیما را غیرفعال کرده است.
این فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران، یکسان سازی قیمت ارز را سبب بهبود رقابت بر اساس کیفیت عنوان کرد.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.