به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر جمعه در مراسم عطر عاشقی در حرم مطهر امامزاده حسین(ع) قزوین افزود:امروز با همین ایستادگی نه فقط ایران، بلکه عراق، سوریه و دنیای اسلام در امنیت قرار دارند و اگر لحظه ای در برابر اهریمنان تسلیم شویم آنها به چیزی جز ذلت و خواری ما آرام نمی نشینند.
وی با اشاره به حوادث و کشتار مردم یمن گفت:این فجایع در شرایطی رخ می دهد که دیدگان جهانی و مجامع بین المللی نه تنها سکوت که بلکه از آن دفاع می کنند.
وی خاطرنشان کرد:اکنون کشور ایران به یُمن ایستادگی همین آزادگان، شهدا و جانبازان خود؛ سرمایه های ارزشمندی چون استقلال، امنیت، قدرت دفاعی، علم و دانش را دارد که به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست و ما با چنین داشته هایی نباید هیچ گاه تسلیم آمریکا و استکبار جهانی شویم.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد:جمهوری اسلامی می تواند با اتکا به همین سرمایه ها به سرعت مشکلات را در سایه عقلانیت، علم و مدیریت مبتنی بر دانش مسئولان کشور حل کند.
وی در ادامه امامت و رهبری را یکی از آموزه های حیات بخش اسلام معرفی کرد و افزود:این اصل بخش بسیار مهم و تعیین کننده ای را در سعادت جامعه بشری دارد و از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) شناخت امام زمان با شناخت دین مساوی است.
حجت الاسلام ابوترابی اظهار داشت:گام دوم بعد از شناخت امام زمان، اطاعت اوست و همین مسئولیت انسان را چند برابر می کند.
وی افزود:شهدا و جانبازان و آزادگان ایران از مصادیق بارز همان افرادی هستند که علاوه بر شناخت امام در جهت اطاعت از او گام برداشتند و از مهدی باوری به مهدی یاوری رسیدند.
برنامه عطر عاشقی یکی از با سابقه ترین برنامه ها در حوزه مهدویت است که هر هفته با حضور در یک استان توسط سخنرانان و ذاکرین کشوری برگزار می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.