به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت 26 مرداد سالروز روود آزادگان به کشور در بندرعباس اظهار داشت: استقلال و آزادی امروز کشورمان مرهون مقاومت ها و رشادت های شهدا و آزادگانی بود که برای آرامش دیگران حاضر شدند سختی ها و شکنجه های اردوگاه های عراق را تحمل کنند.
وی افزود: امروز اگر می خواهیم این کشور هم چنان سربلند باشد باید به ارزش های دوران دفاع مقدس و رشادت های شهیدان، آزادگان و رزمندگان برگردیم.
وی ابراز داشت: جامعه امروز ما برای حل مشکلات و تحمل سختی ها نیاز دارد که مسوولان و مردم در یک جبهه واحد قرار بگیرند.
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز بیان داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه نباید تصور کرد چون دفاع مقدس تمام شده کشور به حالت عادی برگشته این درحالی است که کشور با جنگ اقتصادی و جنگ نرم مواجه است.
احمد مرادی از آزادگان به عنوان سمبل استقامت و پایداری یاد کرد و گفت: مردم و آزادگان ما انتظار دارند در شرایط فعلی کشور شاکله اصلی انقلاب، دفاع مقدس و دستاوردهای آن حفظ شود.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس مسوولان در بین مردم و در کنار مردم بودند امروز نیز مسوولان باید در کنار مردم قرار بگیرند و برای حل مشکلات بهانه جویی نکنند و تمام مشکلات جامعه را به برجام گره نزنند.
به گزارش ایرنا، این مراسم با خاطره گویی محمد طالبی و محمد نیکخو از آزادگان دوران دفاع مقدس همراه بود.
26 مرداد در تقویم جمهوری اسلامی یک روز به یاد ماندنی و ثبت شده از بازگشت پرستوهای عاشقی است که با سجده بر خاک وطن از مرز خسروی استان کرمانشاه وارد کشور شدند.
در این روز به یاد ماندنی عکاسان و خبرنگاران آن روز لحظه های نابی را ثبت کردند که کمتر کسی است که آن روز را به یاد نداشته باشد.
26 مرداد در واقع مشقت روزهایی را یاد آوری می کند که در کنار تحمل دوران پر مشقت اسارت در اردوگاه های بعثی، آزادگان جانباز و ایثارگران فداکار با خود درس شجاعت، وحدت و مقاومت آوردند.
استان هرمزگان دارای یکهزار و 200 شهید، پنج هزار جانباز و 340 آزاده است.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.