مینا آژوغ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ارینا اظهار داشت: 297 قلم از این داروهای کشف شده قاچاق، تاریخ مصرف گذشته و از نوع پاکستانی بود.
وی ادامه داد: همچنین مقادیر زیادی پودر خوراکی و آمپول غیرمجاز خطرناک در میان این داروها وجود داشت که بیشتر مورد استفاده جوانان با هدف پرورش اندام قرار می گرفت که دارای اثرات سوء مصرف و عوارض جانبی فراوان از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی است.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این دارو‌ها و مواد آرایشی که از حوزه تحت پوشش این دانشکده کشف شده بیشتر در شهر‌های مرزی و به طور غیرمجاز به فروش می‌ رسید.
وی بیان کرد: با بازرسی‌های مداوم و مستمر کارشناسان حوزه غذا و دارو دانشکده، موفق به کشف و ضبط و جلوگیری از توزیع این حجم عظیم دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق در میان شهروندان و بیماران شدیم.
آژوغ از مردم خواست هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج برروی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.