دکتر فرزانه فرجیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه میزان تجویز آنتی بیوتیک در سال 96 نسبت به سال های قبل کاهش داشته اما کماکان تجویز بی مورد و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها به ویژه آنتی بیوتیک های جدید از دغدغه های اصلی حوزه سلامت است.
وی ایجاد مقاومت های دارویی و شیوع میکروب های مقاوم به درمان را از جمله مهمترین عوارض مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک ها برشمرد.
وی افزود: خوشبختانه میانگین تجویز دارو توسط پزشکان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سال گذشته نسبت به سال های قبل، روند نزولی داشته به ویژه در خصوص داروهای کورتیکواستروئیدی و تزریقی این روند کاهشی مشهود است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ارتقای سواد سلامت و خودداری مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک و یا اصرار به پزشکان معالج برای تجویز می تواند در بهینه سازی مصرف آن موثر باشد.
دکتر فرجیان تصریح کرد: اهتمام بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی به استاندارد سازی شیوه نسخه نویسی با رویکرد تجویز و مصرف منطقی دارو و برگزاری منظم دوره های بازآموزی برای کادر درمانی می تواند در بهبود و اصلاح روند مصرف دارو موثر باشد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.