محمد صفدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر ساکن در مناطق روستایی و عشایر هستند که دولت به طور رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.
وی افزود: علاوه بر روستاییان و عشایر برای 350 هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانایی مالی ساکن در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز به طور رایگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است تا مانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی بهره گیرند.
وی با تاکید بر صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارتقای کیفیت خدمات به مردم گفت: بیش از 80 درصد هزینه های بستری بیمه شدگان توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 50 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش این دانشکده هستند.
دکتر مهران امینی فرد افزود: 9 شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این دانشکده بهره مند هستند.
وی بیان کرد: پنج بیمارستان تخصصی و 130 مرکز جامع سلامت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.