دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از نخستین بیمارستان خصوصی چشم پزشکی شرق کشور که هفته دولت بهره برداری می شود، افزود: هم اکنون در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی فعال است که 30 درصد آن در بخش خصوصی و خیریه دایرند.
وی خاطر نشان کرد: در سند توسعه 1404 تعداد 16 هزار تخت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش ‌بینی شده است.
وی همچنین گفت: تاکنون 12 بیمارستان در مشهد شامل رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت‌ الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا (ع)، قائم، آریا و امام زمان (عج) مجوز پذیرش گردشگر سلامت (IDP) را دریافت کرده‌اند.
انجیدنی بیان کرد: پذیرش گردشگران سلامت از ابتدای شهریور امسال در بیمارستان‌هایی که مجوز مربوطه را دریافت نکرده‌اند، ممنوع خواهد بود.

* بیمارستان تخصصی چشم مشهد آماده بهره برداری است
مدیرعامل بیمارستان تخصصی چشم پزشکی بینای مشهد نیز گفت: این بیمارستان که اولین مرکز درمانی خصوصی مجهز چشم پزشکی شمال شرق کشور است، همزمان با اولین روز از هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر علیرضا اسماعیلی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در سال 92 کلنگ زنی شد و در زیربنایی به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع و در هفت طبقه ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان دارای 32 تخت بیمارستانی، 6 اتاق عمل جراحی و 2 اتاق عمل لیزر و خدمات تخصصی چشم پزشکی است که با هزینه 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده است.
وی اظهار کرد: احداث این مرکز درمانی برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.
اسماعیلی در پایان گفت: بیمارستان بینا ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت است که از مناطقی همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می‌کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار نیروی انسانی در بخش درمان و بهداشت هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.