علی خاکسار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمیته فنی به منظور توسعه روابط گردشگری و معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری پنل های تخصصی آموزش گردشگری همزمان با کنفرانس بین المللی همدان 2018 گفت: 3 پنل آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری در هتل باباطاهر همدان در حال برگزاری است.
خاکسار با اشاره به اینکه پنل «تطبیق شاخص های شهر خلاق با ظرفیت های شهر همدان» دیروز برگزار شد، افزود: پنل های آموزشی «تجارب گردشگری جوامع محلی به عنوان جزء جدایی ناپذیر گردشگری» و «توسعه همکاری های گردشگری بین کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا» نیز صبح و بعد از ظهر امروز در این هتل برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه گرداننده این پنل ها را «روشن بابایی همتی» بر عهده دارد، ادامه داد: این پنل های آموزشی و تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری زاهد قادری، نیما آذری، افسانه احسانی و علی دلشاد و با شرکت علاقمندان و فعالان حوزه گردشگری برگزار می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در حاشیه این اجلاس، مهمانان خارجی و خبرنگاران رسانه های سراسری که از تهران به همدان آمده اند از اماکن دیدنی استان بازدید می کنند.
وی هدف از این بازدیدها را معرفی جاذبه های گردشگری استان دانست و افزود: این مهمان ها علاوه بر بازدید از اماکن دیدنی همدان، ملایر و نهاوند، بعد از ظهر امروز از غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان و همچنین لالجین شهر جهانی سفال بازدید می کنند.
خاکسار گفت: در حاشیه این کنفرانس در مجموع 50 رویداد پیش بینی شده که شامل بخش های بین المللی، ملی و استانی است.
وی افزود: برنامه هایی چون نوروزگاه ها، جشنواره ملی پویانمایی، جشنواره اسب اصیل، نشست سفرا و مقامات خارجی و برگزاری کنفرانس بین المللی از جمله مهمترین این برنامه ها بود.
مسئول دبیرخانه رویداد همدان 2018 ادامه داد: جشنواره هایی نیز در ادامه با توجه به برداشت محصولات کشاورزی برگزار می شود.
خاکسار اظهار داشت: بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی همدان 2018 امشب ساعت 20 و 30 دقیقه در آرامگاه بوعلی سینا قرائت می شود.
وی عنوان کرد: پس از برگزاری کنفرانس بین المللی 2018 نشست اعضای وابسته سازمان جهانگردی (UNWTO) نیز آبان ماه در همدان برگزار می شود.
گفتنی است، همدان علاوه بر میزبانی اجلاس بین المللی همدان 2018، میزبانی اجلاسی جهانی با شرکت 500 عضو از بیش از 150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری را در آبمان ماه امسال بر عهده دارد.
کارشناسان معتقدند که این اجلاس ها زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌ های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان است.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 493 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 12 عضو دارد.
سازمان گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) یک سازمان دولتی بین‌المللی است که در ژوئن 2002 پایه گذاری و ایده اصلی تاسیس آن نخستین بار توسط نخست وزیر تایلند ارائه شد.
هدف اصلی ایم سازمان همکاری بین المللی در قاره آسیا و ادغام سازمان‌هایی از قبیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیایی جنوب شرقی و اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیاست.
در حال حاضر 34 کشور آسیایی در این مجمع که فراگیرترین تشکیلات فرا منطقه‌ای شناخته می‌شود، عضو هستند و از جمله اعضای آن می توان به ایران، ترکیه، ژاپن، تایلند، بنگلادش، نپال، سریلانکا، هند، ویتنام و چین اشاره کرد.
استان همدان از پنجم تا هفتم شهریور امسال میزبان اجلاس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری آسیاست و از 21 تا 23 آبان سال جاری نیز میزبان نشست بین المللی اعضای سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) می شود.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.