به گزارش ایرنا، علی عباسی روز شنبه در نشست علنی این شورا افزود: خیران با ورود در این بخش، رونق و توسعه شهری را در زمینه ها و حوزه های مختلف سرعت خواهند بخشید.
وی اضافه کرد: در راستای تجلیل از خیران نیک اندیش در حوزه های مختلف به زودی شهرداری و شورای شهر مراغه مراسمی را برای قدردانی از خدمات آنها برگزار خواهد کرد.
عباسی افزود: نقش خیران در پیشرفت و تعالی جامعه، مهم و تاثیرگذار است و شورای شهر مراغه همواره حامی خیران بوده و خواهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه با اشاره به نصب تابلوهای راهنما در شهر گفت: تابلوهای جدید در میادین و معابر منطقه سه شهری در حال نصب است و به زودی در مناطق یک و دو نیز نصب خواهد شد.
ناظم عزیزی به نامگذاری معابر و میادین شهری نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ جهاد و ایثارگری برای نامگذاری معابر از نام شهدا بیشتر استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: احیای نام های قدیمی اماکن شهری نیز در راستای زنده نگه داشتن هویت تاریخی و فرهنگی شهر مراغه از دیگر برنامه های شورای نامگذاری است.
عزیزی به اهداف جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی با موضوع نکوداشت مراغه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری، هویت بخشی شهری، خود باوری و خودشناسی شهری و معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی مراغه از مهمترین این اهداف است.
وی ادامه داد: اگر این رویداد در مسیر درست قرار گیرد موجب رونق شهر در تمامی زمینه ها خواهد شد.
وی اضافه کرد: با معرفی ظرفیت های شهرستان در روز مراغه و ایجاد خودباوری شهری می توان رونق و پیشرفت را در تمامی حوزه های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی به عینه مشاهده کرد.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.