مسعود پزشکیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دولت آمریکا سناریوها و برنامه های ویژه ای برای زمین زدن جمهوری اسلامی ایران دارد و هر روز برای دست یابی به اهداف خود تلاش های جدیدی می کند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور اعلام جنگ اقتصادی ضرورت دارد، افزود: دراین وضعیت خطیر و بسیار مهم باید تمامی دستگاه های اجرایی همراه با قوای مقننه و قضاییه به فکر مردم باشند.
وی اظهار داشت: در این وضعیت که یکی از فرازهای مهم تاریخی انقلاب اسلامی است نباید منتظر زمین خوردن خود باشیم و باید قبل از وقوع هر حادثه ای با تمام توان و قوا وارد میدان شده و برای بروت رفت از تنگناهای اقتصادی دست به کار شد.
پزشکیان، توجه به تولید و رونق بخشی به این بخش از اقتصاد کشور را یکی از راهکارهای مهم و اصولی برای گذر از شرایط ویژه اقتصادی کشور خواند و یادآور شد: در این مسیر حذف پدیده دلالی و جلوگیری از قاچاق کالا باید در اولویت برنامه های قوای سه گانه قرار بگیرد.
وی، ورود جدی دستگاه قضایی به موضوع قاچاق کالا و ارز و مقابله با رانت خواری را برای رونق بخشی به اقتصاد کشور مهم برشمرد و ادامه داد: در این رابطه باید با کسانی که مخل امنیت اقتصادی کشور هستند، به شدت برخورد شود.
پزشکیان اضافه کرد: نباید در کشور کسانی پیدا شوند که در یک روز چند هزار قطعه سکه بخرند تا برای رسیدن به منافع هنگفت شخصی، مجموعه های اقتصادی و آرامش روانی مردم را برهم بزنند.
وی ، پیشگیری در حوزه مفاسد اقتصادی را مهمترین عامل برای رهایی از مشکلات کنونی خواند و گفت: پیشگیری در هر حوزه ای بهتر از درمان است و هنر این نیست که اجازه ندهیم زمینه های فساد در کشور ایجاد شود و سپس برای مقابله با آن دست به کار شویم، بلکه باید با راهکارهای مختلف و متنوع مانع از بروز چنین مشکلاتی شد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.