به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز پنجشنبه در شورای مشترک قضایی و اداری استان کرمان افزود: احیای حقوق عامه نیز یکی از برنامه های اصلی قوه قضائیه در سال جاری است و اصل و مبنا در این راستا، تعامل و حرکت در مسیر رفع مشکلات عمومی است.
وی تاکید کرد: در راستای مبارزه با فساد نیز باید برنامه داشته و اقدام کنیم تا سطح سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقا یابد و تاکنون نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: قوه قضائیه مسئولیت خطیر احیای حقوق عامه را بر عهده دارد و همراهی دستگاه های مختلف در این زمینه می تواند بسیار کارساز باشد لذا اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با زمین خواری نمونه ای از آن است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: آلایندگی های ناشی از صنایع بزرگ موضوعی است که به مساعدت بین دستگاهی نیاز دارد و در مباحث سجلی در جنوب استان کرمان نیز مشکلات زیادی وجود دارد که برای احیای حقوق عامه و توجه به حقوق مردم باید در این حوزه ها نیز اقدامات اساسی تری انجام شود.
وی اظهار داشت: در زمان بروز مفاسد اقتصادی باید در اسرع وقت خلاءها و کانون های نفوذ را شناسایی و مسدود کرد تا جلوی بروز جرائم بعدی نیز گرفته شود.
وی بر حمایت از مجموعه های مولد استان کرمان تاکید و ادامه داد: باید تدابیر لازم برای کاهش دعاوی بین مردم و دستگاه های اجرایی و دستگاه های اجرایی و مردم اندیشیده شود.
وی گفت: دعاوی دستگاههای اجرایی علیه مردم و برعکس ،وضعیت مناسبی ندارد و در سال گذشته 6 هزار پرونده و در سال جاری نیز بالغ بر هزار و 200 پرونده در این راستا در دستگاه قضایی استان کرمان مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید محل های تنش و اصطکاک میان مردم و دستگاههای اجرایی را از بین برد گفت: طرح دعوا بین دستگاه های دولتی موضوعیت ندارد و ساز و کار قانونی در این زمینه دیده شده است.
موحد هماهنگی برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی نیز تاکید کرد و گفت: کمیسیون های شبه قضایی در دستگاه های مختلف برگزار می شود و مدیران باید به شکلی برنامه ریزی کنند که این کمیسیون ها در خارج از وقت اداری برگزار شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در حوزه کارهای ثبتی بویژه اجرای قانون حدنگار اراضی (کاداستر) نیز ضرورت ویژه ای وجود دارد و باید در راستای سند دار کردن اراضی دولتی به ویژه در حاشیه شهرها توجه ویژه ای صورت گیرد.
موحد همچنین از شهید بهشتی به عنوان اعتبار و برکت نظام مقدس جمهوری یاد کرد و ادامه داد: آن شهید والامقام سامان بخشی به قوه قضائیه بعد از پیروزی انقلاب و ایجاد تحولات مبنایی را انجام داد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه قوه قضائیه شهادت بنیان است گفت: کارها در این قوه باید مطابق با منش و سلوک شهید مظلوم بهشتی مانند دهه 60 و با ایثار و مجاهدت انجام شود.
3029/7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.