به گزارش ایرنا، پنجم آذرماه 1358یادآور یکی از تدابیر تاریخی، آینده‌نگری و دوراندیشانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ' رحمة الله علیه ' بوده که بر تارک آن نام بسیج و بسیجی درخشنده و الهام‌بخش است.
تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد اقتدار، مقاومت و بصیرت ملی همواره در دوران حساس و سخت با مشارکت و اتحاد مردمی، توطئه‌های علیه ایران اسلامی را خنثی کرده است .
تا کنون بسیج در عرصه‌های مختلف، گام‌های راهبردی، تعیین‌کننده و اثرگذاری در حفظ و حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته است که در دنیا به نماد ولایت مداری تبدیل شده است.
به لطف خداوند فرهنگ و تفکر بسیجی امروز فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان در قالب مقاومت اسلامی منطقه تبلور پیدا کرده است و منجر به تغییر معادلات و موازنه نبرد در جنگ‌های نیابتی استکبار جهانی در کشورهای مقاومت از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن شده است که دستاوردهای بزرگی را برای مردم آن کشورها فراهم آورده است.
بسیج تبلور جوهره حرکت انقلاب اسلامی مردم سلحشور و با بصیرت ایران اسلامی است که این تفکر در جغرافیای مقاومت اسلامی و ضداستکباری منطقه با الهام‌گیری از مقاومت و پایدار ملت ایران در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نتیجه‌بخش بوده و اکنون آرمان بلند حضرت امام خمینی ' رحمة الله علیه' مبنی بر بسیج جهانی اسلام بیش از پیش به واقعیت غیرقابل انکار تبدیل شده است.
امسال هفته بسیج به فرصتی ارزشمند برای به نمایش گذاشتن عزم و اراده مردم کشورمان در حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله اخیر و توطئه‌ها و یاوه‌سرایی‌های حکام آل سعود تبدیل شده است که معلمان بسیجی بر این راه مقدس تاکید دارند.
این نیروی مردمی هوشمندانه در صحنه‌های مقابله با تهدیدات متنوع دشمن با تبعیت از فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و مجاهدت و تلاش مخلصانه گام بر می دارد به گونه ای که روز به روز شاهد گسترش فرهنگ و تفکر ناب بسیجی این یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی ( ره ) در بین آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان می‌باشیم.
معلمان بسیجی معتقدند که تفکر بسیجی با نگاه به دیدگاه امام راحل ، رهبر معظم انقلاب و معلم شهید ' مرتضی مطهری ' برای ما بسیار ارزشمند است به گونه ای که تا کنون بهره وافری از این نوع نگاه برده ایم و امروز نیز محور پیروزی در جبهه مقاومت تفکر بسیج است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز هفته بسیج را یادآور رزم آفرینی شجاعانه و ایثارگرانه بسیجیان قهرمان دانست و به ایرنا گفت: بسیج، یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ما است.
خسرو ساکی افزود: نهادی که به تعبیر امام راحل (ره)، تشکیل آن یقینا ' از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود.
وی اظهار کرد: بی شک فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان به عنوان مردمی‌ترین و اصیل‌ترین نهاد انقلابی، برآیند نگاه عمیق ایشان به آینده انقلاب اسلامی ایران بوده است .
وی با اشاره به اینکه هفته بسیج، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی مجاهدتها، ایثار‌ها و مقاومت‌های بسیجیان عزیز تصریح کرد: آنان که با رزم آفرینی شجاعانه و ایثارگرانه در هشت سال دفاع مقدس ، نقش آفرینی بی بدیل در دوران سازندگی و حضور پربرکت در تمامی صحنه‌های علمی و فرهنگی ، تصویری از یک نهاد مومن و انقلابی، ولایتمدار و هوشیار، فرا روی چشمان شگفت زده ناظران انقلاب اسلامی در سراسر جهان قرار داده اند.
وی ادامه داد: تقارن هفته بسیج ، آغاز ماه ربیع الاول و پیروزی بی بدیل رزمندگان اسلام در نبرد با اشرار دست نشانده داعش را به محضر یکایک ملت ایران به ویژه معلمان بسیجی تبریک و تهنیت گفته و همواره بر گسترش تفکر بسیجی در جامعه تاکید می کنیم.
ساکی گفت: بدیهی است به رغم تلاش ها و حمایت های گسترده ی جبهه استکبار از تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق، این نصرت خداوند متعال بود که با بصیرت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) همراه شد و مصداق آیه شریفه : وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ( سوره حج ، آیه ۴۰) به دست رزمندگان اسلام به ثمر نشست.
وی در پایان این پیروزی ارزشمند را به همه مجاهدان این جهاد عظیم تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم اظهار کرد: امام راحل بر اساس آموزه های الهی بسیج را شبیه به شجره طیبه کردند که انتخاب ناب و به جا برای بسیج بود زیرا شجره طیبه درختی است که بالنده است و در حال رشد است.
مسعود مهران نیا افزود: بسیج نیز همانند این درخت بالنده و در حال رشد است و ریشه ای عمیق دارد به گونه ای که ریشه عمیق این درخت ایمان به خدا و اعتقاد و توکل به خداست.
وی بیان کرد: پیروزی بزرگ جهان اسلام در مقابل کفر زمان در قالب فرمایش امام راحل محقق شد.
وی تصریح کرد: در زمانی که اطراف کشور ما را الحاد و کفر فرا گرفته است، بسیج جهانی شکل گرفته و ماموریت های خود را به خوبی انجام داده است که این بسیج جهانی همان فاطمیون، زینبیون، حیدریون، دفاع وطنی، حشدالشعبی، حزب الله و... هستند که تمام این ها تعبیر دیگری از شجره طیبه هستند.
وی تاکید کرد: معلمان در گسترش تفکر بسیجی در جامعه رسالت خطیری دارند که می طلبد به این مهم توجه ویژه ای شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پروش البرز در این خصوص گفت: تفکر بسیح برگرفته از تفکر ناب اسلام و سدی محکم در برابر توطئه های شیاطین و دشمنان برای ضربه زدن به اسلام است.
مراد مالمیر افزود: بسیج مقدمه تشکیل حکومت امام زمان (عج) است و امروز عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون تفکر بسیج و بسیجی است.
وی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان معمار بزرگ انقلاب که الهام گرفته از تفکر اسلامی است ، خاطر نشان کرد: این خط و مشی به عنوان سدی محکم در برابر دسیسه های استکبار و شیاطین زمان باعث ناکامی آنان در رسیدن به نیات شومشان شده است.
وی به پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه پرداخت و یادآور شد: استکبار در راستای ضربه زدن به ایران و اسلام انواع گروهک های آدم کش را در قالب داعش تجهیز کردند، ولی جمهوری اسلامی با تفکر بسیج و سپاه در برابر آنان ایستادگی ،مقاومت و محافظت کردند و با درایت و تدابیر رهبری فرزانه انقلاب امروز این غده چرکین به اضمحلال و نابودی رسیده است.
وی تصریح کرد: داعش با حمایت آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دلخراش ترین جنایت ها را انجام دادند و با تصرف بیش از 5٠ درصد خاک عراق و سوریه می رفت که یک حکومت تروریستی ایجاد کند ولی ایثار ، مقاومت و تفکر بسیجی داعشیان را به اضمحلال و فلاکت رساند و جشن پیروزی مقاومت را برای مسلمانان با تفکر و راه بسیج به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: فرهنگیان در افزایش شناخت افراد جامعه نسبت به تفکر ناب بسیجی نقش و مسئولیت مهم و خطیری بر عهده دارند زیرا جامعه باید از این تفکر سیراب شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز به ایرنا گفت : امروز بسیج در ابعاد مختلف فعالیت دارد که لازم است نسل امروز با بیسج و تفکر بسیجی آشنایی بیشتر پیدا کنند
وحید یعقوبی تصریح کرد: امروز بسیج به یک درخت تنومندی تبدیل شده است که شاخصه های آن در عرصه علمی و فناوری، جهاد، دانش هسته ای، سازندگی و… این شرایط را فراهم کرد که ما بتوانیم از همه اندیشه ها و توانمندی های این نهاد مقدس انقلابی بهره بگیریم.
وی با اشاره به اینکه جدائی بسیج از مردم امکان پذیر نیست ،یاد آور شد: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم در کنار هم و با هم بودن را سفارش می کند، در جامعه اسلامی هیچگاه نمی توان بسیج را از جامعه جدا کرد.
وی خاطر نشان کرد: امروز بسیج با تعریف جدیدی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت‌ ساز کشور، باحضور آگاهانه، تعیین‌کننده، متعهدانه و بابصیرت خود، تجلی عشق و دلدادگی و نماد عزت، اقتدار، ولایت‌مداری، ایثار و فداکاری در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته است .
وی امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی در جهان را حاصل رویکرد و تفکر بسیجی در جامعه اسلامی ایران دانست.
وی تاکید کرد: یکی از رسالت های معلمان در جامعه گسترش تفکر بسیجی است که این مهم در فرآیند کاری معلمان در جامعه با توجه به نقش تاثیر گذار بسیج در عرصه های مختلف باید روند فعال تری پیدا کند تا نسل امروز با این تفکر ارزشمند شناخت بیشتری پیدا کنند.
فرمانده سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش البرز هم در این زمینه گفت: هرکجا که بسیج وارد شد ه توانسته است تحولی اساسی به وجود بیاورد.
مجتی آمر کاشی با اشاره به نقش پررنگ فرهنگیان در دفاع از انقلاب، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای اساسی بسیج رویکرد دفاع از انقلاب اسلامی است که با آغاز جنگ تحمیلی داوطلبانه برای دفاع از انقلاب به جبهه‌های رفتند و امروز با حضور گسترده خود در بخش‌های مختلف ازجمله مباحث علمی و فرهنگی جامعه سعی دارند تا نقش خود را در دفاع از نظام و انقلاب ایفا کنند و در همه حال پشتیبان نظام هستند.
وی تصریح کرد: فرهنگیان نقش به سزایی در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند چراکه آموزش آینده‌سازان این انقلاب در دستان آنان است و نقش معلمان در اشاعه تفکر بسیجی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
وی خاطر نشان کرد: شهدای مدافع حرم که عمدتا از نسل جدید هستند یکی از افتخارات آموزش و پرورش در تربیت دانش آموز است لذا تربیت بسبجیان و شهدا برگ زرینی از انقلاب اسلامی‌ در کارنامه آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه تلاش بسیج این است که دائما تحول ایجاد کند و جامعه را زنده نگه دارد، خاطر نشان کرد: رمز ماندگاری این انقلاب، عنایات حضرت پروردگار، ‌رهبری خردمندانه انقلاب، وحدت و یکپارچگی مردم و حضور آنان در صحنه‌های گوناگون بوده است.
وی ادامه داد: به مناسبت هفته بسیج برنامه های متنوع آموزشی - فرهنگی ویژه فرهنگیان بسیجی در استان البرز در حال اجراست که می توان به دیدار از خانواده معظم شهدا ی فرهنگی و دانش آموز ،تجدید میثاق فرهنگیان با امام ، شهدا و ولایت، کوه پیمایی با شعار من بسیجی و سرباز ولایت هستم، مسابقات فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه، گلباران گلزار شهدا، نشست های روشنگری و ... اشاره کرد.
آموزش و پرورش البرز بیش از 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.