به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز شنبه در دیدار با سرپرست استانداری کرمان با اشاره به حجم بالای دعاوی دستگاه های اجرایی مردم و دولت علیه یکدیگر ، افزود: با توجه به تاثیرات متقابل مثبت و منفی عملکردهای دستگاه قضایی و اجرایی بر همدیگر ، باید بیش از گذشته مشارکت و همکاری داشت تا کاهش مراجعات و پرونده ها به سیستم قضایی را شاهد باشیم.
موحد از طرح سه هزار و 750 پرونده در زمینه اراضی دولتی طی یکسال گذشته در استان خبر داد و افزود: به طور متوسط روزانه 28 هزار نفر در سراسر استان کرمان تحت عناوین مختلف(شاهد، وکیل، دریافت گواهی سوءپیشینه )به سیستم قضایی مراجعه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه عدالت قضایی یکی از محورهای عدالت اجتماعی است، یادآورشد: نقش دستگاه قضایی در عدالت قابل انکار نیست و این قوه ملجای و پناهگاه مردم است که استقلال این قوه نقش مهمی در استیفای حقوق مردم دارد و نباید این قوه تضعیف شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، از شهید بهشتی به عنوان عالمی فرهیخته و مدیری توانمند در نظام جمهوری اسلامی و از برجسته ترین مدیران بعد از انقلاب یاد کرد و افزود: شهید بهشتی نقش بسیار برجسته ای در تدوین پیش نویس قانون اساسی داشتند.
موحد با اشاره به اینکه شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی کشور است، افزود: امام خمینی(ره) ماموریت های بسیار مهمی به به گفته موحد ، شهید بهشتی محول کردند که متناسب با انقلاب باید مسائل قضایی انطباق پیدا می کرد و یکی از اهداف انقلاب و آرمان های امام اجرای قوانین اسلامی بود.
وی با تاکید بر استقلال دستگاه قضایی، یادآورشد: دانشکده علوم قضایی توسط شهید بهشتی تاسیس شد و پلیس قضایی را نیز ایشان راه اندازی کرد که بعدها در نیروی انتظامی ادغام شد و امروز خلاء آن احساس می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.