به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز شنبه که به همراه استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای دیدار دو روزه از روستاهای منطقه دیناران به شهرستان اردل سفر کرده بودند، افزود: هم اینک از برخی روستاهای مستعد توسعه استان مانند روستای 'دهدلی' از توابع بخش دیناران غافل شده ایم،
این در حالی است که هر کدام از این روستاها می تواند یک بهشت گردشگری برای ایران باشد.
نکونام تصریح کرد: باعث تاسف است که برخی مسئولان با تنگ نظری خود برای جلوگیری از قطع 200 یا 300 درخت و غرس هزاران اصله درخت دیگر به جای آن از توسعه راه های روستایی جلوگیری و این مناطق زیبا و مستعد توسعه را، قربانی می کنند.
وی یادآور شد: با احداث جاده روستای دهدلی' بخش دیناران وضعیت گردشگری، اقتصادی و تولیدی چهارمحال و بختیاری متحول خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به استقرار 9 پارچه روستای بدون راه ارتباطی در منطقه دیناران اشاره و اظهار کرد: براساس گفته های اهالی تاکنون 22 نفر در این مسیر به خاطر نبود جاده و به علت بیماری مانند و دسترسی نداشتن به جاده برای رفتن به بیمارستان یا درمانگاه، جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: امیدواراست با متقاعد شدن نظر مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری زمینه احداث هر چه سریع تر جاده این روستاها فراهم شود.
نکونام تاکید کرد: البته با تجمیع برخی روستاهای فاقد راه ارتباطی در منطقه دیناران می توان نسبت به خدمات رسانی مطلوب تر به مردم منطقه اقدامات لازم را انجام داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز خواستار تجمیع روستاهای پراکنده منطقه دیناران شهرستان اردل شد.
اقبال عباسی تصریح کرد: هم اینک روستاهای این منطقه پراکنده و دارای وضعیت بسیار نامناسبی است.
وی افزود: برای توسعه بخش دیناران باید آب رودخانه این منطقه به زمین های کشاورزی منتقل تا توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه محقق شود.
عباسی تصریح کرد: با ادامه احداث 8 کیلومتر مسیر روستایی باقی مانده از مسیر منطقه دیناران به خوزستان، زمینه حضور گردشگران به این منطقه و بهره مندی از شرایط مطلوب آب و هوایی را فراهم می شود.
وی یادآور شد: آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال آب، اصلاح بذر و نژاد محصولات کشاورزی باید هر چه سریع تر در منطقه دیناران انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی و استقرار اورژانس جاده ای و آتش نشانی باید در اولویت برنامه های مسئولان مرتبط قرار گیرد.
وی افزود: مطالعه، طراحی و اجرای علمی زیرساخت ها برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از بی توجهی به مسائل کارشناسی بایستی مورد توجه طراحان، برنامه ریزان و تصمیم گیران باشد.
عباسی تاکید کرد: بکر بودن منطقه دیناران فرصت بسیار مطلوبی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه محسوب می شود.
وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری برای تجمیع روستاهای منطقه دیناران شهرستان اردل باید مطالعات دقیق و جامعی انجام دهد.
به گزارش ایرنا، منطقه دیناران از توابع شهرستان اردل جزو مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری و دارای ظرفیت کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان اردل در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد و بخشی از عشایر کوچرو استان نیز در این شهرستان حضور دارند.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.