سهراب رئیسی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هم اینک حدود 80 هزار واحد مسکن روستایی و شهری در این استان وجود دارد که نیمی از آنها مقاوم سازی و بهسازی شده است.
وی افزود: در راستای طرح بهسازی منازل روستایی، تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی کم بهره از 180 تا 200 میلیون ریال به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ویژه مقاوم‌سازی در کشور اظهار کرد: سهمیه استان 3 هزار واحد مسکن روستایی است که تسهیلات 180 میلیون ریال به افراد واجد شرایط و دارای زمین خام و 200 میلیون ریال به متقاضیان دارای واحدهای غیر مقاوم به منظور نوسازی اختصاص داده می‌شود.
وی گفت: در سال جاری حدود 911 واحد مسکونی در روستاهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر ساخته شده که برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی افزون بر 168میلیارد و 535 میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات با بهره بانکی 4.5 درصد پرداخت شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به طور متوسط سالانه 1500 تا 2 هزار واحد روستایی در شهرستان‌های استان احداث، تکمیل و بهره برداری می‌شود.
وی افزود: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 7 هزار و 336 فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به ارزش 715 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع 748 روستای چهارمحال و بختیاری 539 روستا بالای 20 خانوار است و حدود نیمی از جمعیت 900 هزار نفری این استان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.