به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یک شنبه در نخستین جلسه شورای ورزش قهرمانی و همگانی شهرستان که در محل فرمانداری مراغه برگزار شد، افزود: برنامه ریزی و بستر سازی می تواند زمینه ساز شکوفایی ورزش و نشاط و شادابی در محیط اجتماعی شهرستان شود.
وی ورود دستگاه های اداری شهرستان به حوزه ورزش را ضروری دانست و گفت: با ورود و استفاده از ظرفیت های ادارات، ارگان ها و سازمان ها و حضور فعال آن ها در رویداد های ورزشی و نیز با اولویت قرار دادن ورزش همگانی در شهرستان می توانیم شاهد رشد و شکوفایی ورزش مراغه باشیم.
شکری به شاخص های کلان در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افزایش سرانه ورزشی شهرستان ، ساماندهی ورزشکاران سازمان یافته، توسعه ورزش قهرمانی و مدال آور و توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی از مهمترین شاخص های کلان در حوزه ورزش بوده که موجب توسعه ورزش در شهرستان نیز می شود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد بسترهای مناسب برای تبلیغات از دیگر ظرفیت هایی است می تواند در ارتقا سطح ورزشی شهرستان موثر واقع شود.
وی ادامه داد: هیات های ورزشی اساس و پایه ورزش جامعه را تشکیل می دهند که در مراغه با انسجام و همدلی موجود در بین هیات های ورزشی می توانیم میزبان رویداد های ورزشی ملی و جهانی باشیم.
رئیس اداره ورزش مراغه نیز در این جلسه گفت: 16 میلیارد ریال برای تکمیل استادیوم پنج هزار نفری با هماهنگی ها و توافق های انجام شده تزریق شده و این استادیوم در دهه فجر امسال آماده بهره برداری است.
نوایی عدم وجود سالن ورزشی استاندارد را یکی از مهمترین مشکلات مراغه در بخش ورزش عنوان کرد و افزود: متاسفانه سالن ورزشی مناسب و استاندارد در مراغه وجود ندارد که امیدواریم با استاندارد سازی و تعمیر و تجهیز سالن 2 هزار نفری شهرستان به عنوان تنها سالن بزرگ مراغه، بتوانیم میزبان مسابقات و رویداد های بین المللی باشیم.
وی توجه به ورزش روستایی را امروی ضروری برشمرد و افزود: با تخصیص سالانه 20 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری به بخش ورزش، ایجاد خانه ورزش روستایی و معرفی دهیاران به عنوان رابطین ورزشی در روستاها، می توانیم شاهد توسعه ورزش در روستاها باشیم.
نوایی به تعداد ورزشکاران سازمان یافته مراغه نیز اشاره کرد و افزود: تنها 2 درصد مردم مراغه ورزش می کنند که به لحاظ شاخص های استانی و کشوری و نسبت به جمعیت شهرستان آمار قابل قبولی نیست.
وی ادامه داد: ساماندهی ورزشکاران دانش آموز و باشگاه های خصوصی در این مورد از مهمترین اولویت های اداره ورزش شهرستان است.
وی برخورد با باشگاه های بدنسازی که از مکمل های ورزشی غیر استاندارد استفاده می کنند را نیز ضروری دانست و افزو : ایجاد فروشگاه مکمل های ورزشی استاندارد یکی از بهترین راه های مقابله با توزیع کنندگان مکمل های غیراستاندارد در باشگاه های ورزشی است.
وی به فرسودگی اماکن ورزشی مراغه نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر اماکن ورزشی موجود در شهرستان فرسوده است و باید نسبت به تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی اقدام شود.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.