به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اظهار کرد: براین اساس خراسان شمالی در گروه سنی 10 تا 49 سال، رتبه هشتم را در افزایش باسوادی بین استان ها داشته است.
وی ادامه داد: این استان در گروه سنی 6 سال و بالاتر هم براساس سرشماری سال 95، ارتقاء 3.04 درصدی داشت و در افزایش باسوادی در بین استان ها رتبه نهم را به خود اختصاص داد.
حاتمی با اشاره به اینکه جذب و نگهداشت سوادآموزان اکنون بسیار سخت تر از سال های گذشته است گفت: اکنون که شمار بیسوادان جامعه در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته، نگهداشت بیسوادان نیز مشکل تر شده است و افراد باقی مانده، انگیزه و رغبت خوبی برای حضور در برنامه های سوادآموزی ندارند.
حاتمی درباره میزان سوادآموزی در میان عشایر خراسان شمالی گفت: امسال یک دبیرستان نوبت اول در مراوه ثپه برای عشایر استان افتتاح کردیم و یک مرکز در مقطع متوسطه نیز از محل اعتبارات سفر رهبری در شهر آشخانه در دهه فجر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: تشکیل شورای پشتیبانی مخصوص عشایر را پیگیری می کنیم و برای اجرای این برنامه نیز ظرفیت لازم را داریم و امید است که با همکاری اداره کل امور عشایر بتوانیم در این راستا گام های موثری برداریم.
وی درباره تحصیل فرزندان عشایری نیز از مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری درخواست کرد که خانواده های عشایری را با ارائه آموزش های لازم جهت موافقت برای ادامه تحصیل فرزندان و به خصوص دختران، آماده کنند، به علت اینکه دختران عشایر به عنوان نیروی کار خانواده از تحصیل باز می مانند.
164هزار دانش آموز در 2هزار آموزشگاه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.