ایرج زاهدپور روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری ایمنی برابر زلزله در دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان با دریافت این آموزش ها آنها را به افراد خانواده خود نیز منتقل کرده و آموزش می دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به وجود 230 هزار دانش آموز در استان، گفت: با احتساب هرخانوار چهار نفر، این تعداد دانش آموز می توانند آموزش های فراگرفته را به اعضای خانواده خود نیز تعلیم داده و به این ترتیب حدود 700 هزار نفر با این آموزش ها آشنا می شوند.
وی از پیش بینی و پیشگیری به یکی از عوامل چهارگانه مدیریت بحران یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش می توان گام های بلندی را برای فرهنگ سازی و آموزش به جامعه در زمینه پیشگیری و کاهش خسارات در هنگام بروز بلایای طبیعی برداشت.
زاهدپور با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور و لزوم توجه بیشتر به موضوع پیشگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز بلایای طبیعی،اظهار کرد: بخشی از خسارت های زلزله از طریق ارایه آموزش های مناسب به مردم کاهش می یابد.
این مسئول در ادامه به برگزاری مانور سراسری ایمنی برابر زلزله در مدارس کشور از جمله قزوین در روز جاری اشاره کرد و گفت: این آموزش ها به دانش آموزان برای داشتن رفتار و واکنش مناسب در هنگام زلزله کمک می کند.
مانور سراسری ایمنی برابر زلزله امروز چهارشنبه در 146 مدرسه متوسطه استان قزوین برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.