خسرو ساکی در حاشیه برگزار این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این مانور در 2 هزار و 442 مدرسه استان به اجرا در آمده که در آن دانش آموزان آموخته های خود در مورد ایمنی در برابر زلزله را به نمایش می گذارند.
وی تصریح کرد: در این مانور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی با مشارکت دانش آموزان اقدام به خدمات رسانی به مصدومان در این حادثه طبیعی می کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این مانور دانش آموزان مهارت های خود در زمینه پناهگیری، تخلیه و امداد و نجات و اسکان اضطراری را نیز به کار می گیرند.
ساکی با اشاره به اینکه این مانور در مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز به صورت متمرکز نیز برگزار شده است، ادامه داد: جمعیت دانش آموزی این استان به اندازه برخی از استان های کشور است به همین دلیل دانش آموزان در انتقال پیام های آموزشی به خانواده ها نقش مهم و موثری دارند.
وی خاطرنشان کرد: مانور زلزله متمرکز استانی البرز در دبیرستان دخترانه فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اجرا شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: با ارائه آموزش های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در جامعه و مردم باید آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را در بین دانش آموزان و خانوده ها بالا ببریم.
ساکی با بیان اینکه این مانور هر ساله با هدف کسب آمادگی لازم برای دانش آموزان در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله برگزار می شود، اظهار کرد: ارائه آموزش در مواجه با حوادث غیرمترقبه کاهش تلفات را در پی دارد به همین منظور فراگیری امداد و نجات در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: آمادگی دانش آموزان، آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانور ها در سطح مدارس بسیار مهم است، زیرا دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می دهند.
ساکی گفت: در این مانور دانش آموزان پناه گیری در محل امن خارج از مدرسه، خروج اضطراری، اطفاء حریق، نصب چادر، انتقال مصدومان و... را اجرا کردند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/1535خبرنگار:مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.