محمد رضا اسپرورین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا کنون خیرین درعرصه های مختلف به خصوص در بخش مدرسه سازی، سلامت، حمایت از ایتام و ... در کشور نقش فعال و تاثیر گزاری داشته اند که قابل تکریم است.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز در حرکتی معنوی - علمی اقدام به روشن شدن چراغ نخستین مجمع خیرین پژوهش و فناوری کشور را در البرز می کنند،اظهار کرد: خیرین در این راه که نقش مهمی در رشد و توسعه کشور دارد همانند مجمع خیرین مدرسه ساز پای کار می آیند و با کمک های خود اولین چراغ مجمع خیرین پژوهش در البرز را به لطف خداوند روشن می کنند تا بار دیگر شاهد بارقه امید در بین نسل نوجوان و جوان جویای علم و پژوهش در ایران کوچک باشیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با بیان اینکه کلید توسعه کشور در علم آموزی، پژوهش و فناوری است، خاطر نشان کرد: خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در این گام نو همدوش و همگام با سایر خیرین کشوری و استانی در البرز حرکت می کنند تا فصل جدیدی از تقویت و حمایت از زیرساخت های پژوهشی و فناوری در البرز آغاز شود.
اسپرورین در ادامه به کسب رتبه این استان در بخش مشارکت ها در سطح کشور پرداخت و اضافه کرد: اطمینان داشته باشید که در هر عرصه ای که خیرین یا علی بگویند آن کار شروع و به نتیجه می رسد.
وی تصریح کرد: هم اکنون خیرین مدرسه ساز در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی از دولت پیشی گرفته اند به گونه ای که در همین استان نوپای البرز حدود نیمی از مدارس تازه تاسیس توسط خیرین نیک اندیش احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است لذا در راه اندازی مجمع خیرین فناور نباید دغدغه ای داشته باشیم چون خیرین در کنار مسئولان می توانند این بستر مهم را در ایران کوچک فراهم کنند.
وی اظهار داشت: از سال 1391 البرز شکل گرفت که با قاطعیت می توان گفت این استان یکی از با ظرفیت ترین استان های کشور به لحاظ پژوهش است زیرا در بخش علمی- پژوهشی دانش آموزی ، دانشجویی و مراکز تحقیقاتی ، تولیدی و صنعتی دارای ویژگی ها و استعدادهای منحصر به فردی است که نمونه آن در بسیاری از استان ها وجود ندارد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: جهش علمی دانش آموزی البرز در سطح کشور زبانزد است چون دانش آموزان این استان در مسابقات علمی و پژوهشی که در حوزه علوم نوین به ویژه سلول های بنیادی در کشور و برون مرزی در چند سال اخیر مدال ها و رتبه های برتر را کسب کرده اند.
اسپرورین با اشاره به اینکه دبیرخانه سلول های بنیادی دانش آموزی کشور در البرز مستقر است ، افزود: تشکیل و راه اندازی این مجمع برای تشنگان علم و پژوهش در این استان خبری بسیار خوشحال کننده و امید بخش است که موجب نشاط و امید در بین فعالان این عرصه مهم می شود.
وی اضافه کرد: استان البرز بیش از 429 هزار دانش آموزدارد و هر سال 12 هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود .
وی با بیان اینکه سالانه 400 کلاس درس باید در البرز ساخته شود، گفت: یکی از دغدغه های خیرین ساخت همین کلاس های درس در البرز است.
وی خاطر نشان کرد: به رغم کمبود 8 هزار کلاس درس در البرز اما دانش آموزانی در این استان تحصیل می کنند که رتبه های تک ، دو و سه رقمی کنکور سراسری را کسب می کنند یا در مسابقات علمی ، پژوهشی ، ورزشی ، هنری و مهارتی در سطح بین المللی برای ایران اسلامی و البرز نشینان افتخار آفرینی می کنند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: به همت خیرین نیک اندیش تا کنون 36 میلیارد تومان خیرین برای ساخت کلاس درس در این استان اهدا کرده اند که تا پایان سال این رقم به بیش از 41 میلیارد تومان می رسد.
اسپرورین یاد آور شد: برای اینکه مجمع خیرین پژوهش و فناور در البرز به موفقیت برسد در ابتدا باید به فعال کردن دبیرخانه اطلاع رسانی مجمع خیرین پژوهش و فناور در این استان بیندیشد تا با اطلاع رسانی جامع البته با مشارکت رسانه موج دعوت از خیرین به این سمت در چهار گوشه ایران اسلامی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: مجمع خیرین فناور در البرز برای رسیدن به موفقیت باید برنامه داشته باشند و به اولویت بندی نیازها، شناسایی و حمایت از نخبگان و ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح مشارکت مردم و خیرین با هر توان مالی دقت ویژه ای داشته باشند.
وی تاکید کرد: در مجمع خیرین استان البرز یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و 60 هزار تومان عضویت دارد که سالانه یک نیمکت به مجمع خیرین اهداء می کند که لازم است از این خیرین تکریم کنیم زیرا دغدغه آموزشی- علمی جامعه را دارند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.