دومین جشنواره مهندسین جوان با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم میان مهندسان جوان برای دستیابی به اهداف صنعتی اصل 44 قانون اساسی و شناسایی ضعف و قدرت در حوزه مهندسی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای ضمن تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان استان، اخلاق مهندسی و خلاء‎های مهارتی را به عنوان دو موضوع مهم در جامعه مهندسین برشمرد و گفت: نگاه اجتماعی در کنار مباحث فنی، یکی از مهم‎ترین مباحث در جامعه مهندسی است.
یعقوب نماینده، با اشاره به این مطلب که ایران از لحاظ تعداد مهندسان، جزو پنج کشور دنیا محسوب می‎شود، خاطر نشان کرد: نیازمندیم علاوه بر تبیین نقش مهم مهندسان در توسعه اقتصادی کشور، مولفه‎های مهمی چون مباحث اقتصادی، جامعه شناسی، روانشناسی و هنر نیز مد نظر قرار گیرد.
وی با اعلام این مطلب که حدود چهار هزار استاندارد مهارت آموزشی در حوزه آموزش‎های فنی و حرفه ای وجود دارد، اعلام کرد: هم اکنون، در حدود 500 استاندارد آموزشی مهارت، توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، قابلیت اجرایی دارد .
مدیر کل آموزش فنی وحرفه های آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به سرمایه گذاری‎های عظیمی که در حوزه آموزش‎های فنی و جرفه‌ای در بخش دولتی انجام ، یاد آور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای به عنوان نهاد آموزشی غیر رسمی، آماده ارائه هرگونه خدمات آموزشی برای شاغلین و جوانان جویای کار در راستای اشتغال پایدار است .
این جشنواره با همکاری ادراه کل آموزش فنی و حرفه‎ای آذربایجان شرقی در محل سالن همایش‎های فنی و حرفه‎ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز برگزار شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.