به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود فرمانی روز دوشنبه درمراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس درشرق گلستان، گفت: استاندارد در رعایت این اصل و خط قرمز خود، با هیچ تولید کننده ای تعارف ندارد و معتقد است که تولید بی کیفیت، ضد تولید است.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد که از چندی پیش به عنوان یک سازمان مستقل و یکی از سازمان های زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و دو هفته پیش نیز قوانین جدید آن تصویب شد، یک دستگاه عالی نظارتی و حاکمیتی است که بر کیفیت تمام محصولات تولیدی و کالاهای صادراتی و وارداتی نظارت دارد.
فرمانی با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه برای افزایش ایمنی کالاها و خدمات و کاهش حوادث درهمه بخش ها، اضافه کرد: استانداردسازی باید به یک مطالبه ملی و عمومی تبدیل شود زیرا سلامت همه افراد جامعه در گرو رعایت استاندارد است.
وی همچنین با تشریح برخی وظایف و عملکردهای اداره کل استاندارد گلستان، نظارت دقیق بر آسانسورهای مراکز دولتی و خصوصی را از دیگر وظایف این سازمان ذکر کرد و گفت: در این حوزه نیز استاندارد بدون اغماض، آسانسورهایی را که به هر دلیل گواهی و تاییدیه استاندارد نداشته باشد، پلمپ می کند.
مدیرکل استاندارد گلستان، تدوین استاندارد تمامی محصولات تولیدی و نظارت بر اجرای آن با بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی و نمونه گیری از محصولات موجود آنان در بازار، نظارت بر مسکوکات گرانبها، شهربازی ها، سردخانه ها، کالاهای صادراتی و وارداتی و نظارت بر وسائل اندازه گیری اعم از تراوز، باسکول و نازل های سوخت را از مهمترین وظایف این سازمان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از تلاش های 'سیدعلی حسینی' سرپرست قبلی اداره استاندارد گنبدکاووس قدردانی و 'یحیی عباسی' که پیش از این رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان بود، به سمت رئیس جدید این اداره معرفی شد.
حوزه فعالیت اداره استاندارد گنبدکاووس واقع درشرق گلستان، علاوه بر این شهرستان 350 هزار نفری، 6 شهرستان 'آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه' است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.