مجید نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع 100 بازیگر تئاتر در شهرستان نقده وجود دارد که هفت نمایش با موضوعات مختلف در سال جاری توسط آن ها در این شهرستان به روی صحنه رفته است.
وی افزود: نمایش صحنه ای 'صادق' به نویسندگی و کارگردانی 'شهریار نیریز نقدهی' و نمایش خیابانی 'گل فروش' به نویسندگی و کارگردانی شهرام حصاری هر 2 از شهرستان نقده به جشنواره 'طلوع' راه پیدا کرده بودند واین جشنواره از 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری به میزبانی شهر اردبیل و با حضور هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و اردبیل برگزار شد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی نقده با اشاره به اینکه این شهرستان سالن اختصاصی اجرا و تمرین تئاتر ندارد، اظهار کرد: یک سالن همایش با ظرفیت محدود و متعلق به اداره ارشاد در این شهرستان وجود دارد که این امر مانعی بر سرراه اجرای تئاتر و رواج آن در جامعه است.
نوری با تاکید بر اینکه مهم ترین نیاز گروه های نمایشی نقده تاسیس محل ' پلاتو نمایش ' است، گفت: با راه اندازی این پلاتو قابلیت اجرای نمایش برای ظرفیت های بالا در این شهرستان فراهم می شود و راه اندازی آن همکاری همه نهادهای متولی را می طلبد.
وی با اشاره به برنامه های این انجمن برای سال جاری نیز گفت: اجرای تئاتر نمایشنامه عروسک به نویسندگی 'علی قبچاق' توسط بازیگران در حال تمرین هستند و اگر تا پایان سال آماده شود، به روی صحنه می رود وگر نه اجرای آن به سال آینده موکول می شود.
به گزارش ایرنا انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان درآذربایجان غربی فعالیت می کنند؛ 21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با 6 گروه بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده است.
8135 / 2093
**خبر: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.