محمد کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های 'عیشا' به نویسندگی تریفه کریمیان و کارگردانی حامد اسماعیل وند و 'درویش عودی' به نویسندگی و کارگردانی رسول بانگین از ارومیه به این جشنواره راه پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: نمایش 'دوران بی گناهی' به نویسندگی قطب الدین صادقی و کارگردانی امید خاکپور از مهاباد و نمایش 'بیرون پشت در' به نویسندگی 'فولفانگ بورشیرت' و کارگردانی 'رحیم عبدالرحیم زاده' از بوکان نیز به این جشنواره راه پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی سقز از ١٦ تا ١٩ آذرماه سال جاری به دبیری 'علیرضا اسماعیلی' در سقز برگزار می شود.
انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان در آذربایجان غربی فعالیت می کنند؛21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با 6 گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده اند.
تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.