دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش 'به مناسبت ورود اشکان' به نویسندگی 'پوریا کاکاوند' و کارگردانی 'سامان حسن زاده' از ارومیه به مدت 85 دقیقه اولین نمایش روز دوم این جشنواره بود و با موضوع بیان عواقب مشکلات و آسیب های اجتماعی روز به روی صحنه رفت.
علیرضا نوروزی افزود: 'لطفا بیدار شو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از شهرستان میاندوآب به مدت50 دقیقه دومین نمایش روز دوم این جشنواره بود و به غرق شدن انسان امروزی و به ویژه قشر موفق و تحصیل در چنگال مشکل های مختلف اجتماعی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: آخرین اجرای این روز نمایش 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' از شهرستان پیرانشهر به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' بود که به مدت 40 دقیقه در ژانر کمدی و با تمرکز بر نحوه رسیدن به هدف افراد ساده لوح به روی صحنه رفت.
نوروزی بیان کرد: کارگاه تخصصی تحلیل متن با تدریس 'بختیار پنجه ای' از دیگر برنامه های بود که علاوه بر جلسات نقد وبررسی نمایش های روز دوم در این جشنواره برگزار شد.
جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از روز سه شنبه آغاز شد و امروز پنجشنبه، 16 شهریور به کار خود پایان می دهد.
'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی است که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده بود.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور داشت.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.