کارگردان این نمایش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عوامل گروه 'فالش' یک و نیم ماه برای این تئاتر تمرین کرده اند.
محمد خیرخواه افزود: مهدی آقازاده، محمد خیرخواه، بهارک پژمانفر، سامیه حیدرپور، نیما رضایی، امیر عباسی و پیام آقایی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
کارگردان این نمایش اظهار کرد: این نمایش فرصتی برای بازیگران مستعد کار اولی است تا استعداد، توانایی و خلاقیت خود را در هنر تئاتر به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه ایفای نقش چرخشی از ویژگی های این نمایش است، افزود: سه نقش در این تئاتر وجود دارد و بازیگران در روزهای اجرای این نمایش خلاقانه به صورت چرخشی بازی می کنند.
وی اضافه کرد: این نمایش در 40 دقیقه آماده شده اما ممکن است بین 60 تا 90 دقیقه طول بکشد.
وی ادامه داد: این تئاتر به شیوه شورایی اجرا می شود و دیالوگ محور است.
خیرخواه افزود: رابط بین بازیگران و تماشاگران در این شیوه نمایشی «جوکر» نام دارد و با درایت نقش ها را در بازی با کمک خلاقیت فردی و تعامل تماشاگران و هنرمندان نمایش به پیش می برد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشارکت ضعیف تماشاگران نیز گفت: احتمال مشارکت ضعیف تماشاگران در این نمایش وجود دارد و برای این مهم 'بازیگر مخفی' در بین تماشاگران پیش بینی شده است تا دیگر مشارکت کننده را به تعامل در این نمایش تشویق کنند.
مکان و زمانی که داستان این نمایش در آن رخ می دهد مشخص نمی شود اما به دلیل هم ذات پنداری تماشاگران با درون مایه داستان تماشاگران می توانند با نمایش ارتباط برقرار کنند.
پیش داوری و قضاوت درباره انسان ها که از معضل های اجتماعی هر جامعه است در این نمایش به چالش کشیده می شود.
از روزنامه های باطله و غذاهای مختلف برای القای فضای مافیایی در این نمایش استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه تئاتر در وهله اول جنبه سرگرمی دارد، گفت: اجرای این تئاتر همچنین به تفکر مخاطبان نیز کمک می کند و رگه هایی از کمدی نیز در این اثر وجود دارد.
نمایش صحنه ای 'نظم دنیای جدید' از 20 تا 30 دی و از ساعت 18 در پلاتوی ارومیه واقع در چهارراه آپادانا مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا می شود.
به گزارش ایرنا محمد خیرخواه متولد 1371 در ارومیه بوده و با نمایش 'سونا خاتین' در سال 1393 ایفای نقش خود را آغاز کرد.
وی در نمایش های صحنه ای 'به مناسبت ورود اشکان'، 'سونا خاتین'، 'صدای پا'، 'دایی جان پاپیل'، 'فرشته ها'، 'سبز، سپید، سرخ'، 'مار و زنجیر'، 'آغلاما اورمیا'، 'خواستگاری' و 'طاعون' به ایفای نقش پرداخته است.
نمایش های کافه ای 'گرمازدگی'، 'کافه سایه'، 'مرد بالشی'، 'سوسیالیست' ، 'وارونه' و 'زن ها عشق منند' از دیگر فعالیت های هنری این بازیگر است.
وی همچنین ایفای نقش در نمایشنامه خوانی های 'عشق و سنگ'، 'عاشقانه هایم را باد برده'، 'سه شب با مادوکس'، 'کشتن گربه نر' ، 'جیغ بنفش' و 'ساعت 5 شد بابا' را در کارنامه هنری خود دارد.
خیرخواه پیش از این نمایش های کافه ای 'گرمازدگی'، 'کافه سایه' و 'فرشته ها' را کارگردانی کرده و کسب رتبه های سوم بازیگری در جشنواره تئاتر اصفهان در سال 1386 و بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در سال 1396 از موفقیت های این هنرمند است.
تئاتر شورایی با اهداف تعلیمی و تربیتی محیط های آموزشی در انطباق است؛ جهانی که این نوع تئاتر ترسیم می کند، بیشترین سهم را به تماشاگر می بخشد و تمام ساز و کار اجرایی آن در خدمت تبدیل تماشاگر منفعل و تابع به یک عامل و کنشگر اجتماعی است.
به گزارش ایرنا 'هارولد پینتر' نویسنده، نمایش نامه نویس، بازیگر، کارگردان، شاعر و فعال سیاسی متولد اکتبر1930 در انگلستان است.
هارولد پینتر بیش از سی نمایشنامه، چند داستان، مجموعه شعر و تعدادی فیلمنامه نوشته است و نمایشنامه جشن تولد مهمترین و شناخته شده ترین اثر نمایشی اوست؛ وی در سال 2005 میلادی برنده جایزه نوبل ادبیات شد.
آخرین نمایشنامه ای که از او به جا مانده است “ آواها ” نام دارد؛ این متفکر در سال 2008 چشم از جهان فرو بست اما چشم های بسیاری را به این دنیای پر از آشوب باز کرد.
7129/3072
** خبر: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.