به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش خیابانی و فضای باز 'تبریزیم' افزود: تبریز 2018 رویدادی فرهنگی بوده و گردشگران در این سال برای آشنایی با فرهنگ مردم این شهر و تمدن ایرانی به این شهر سفر می کنند.
وی با تاکید بر اهمیت این رویداد فرهنگی و توجه به میراث غیرملموس فرهنگی در کنار میراث ملموس فرهنگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر تئاتر به عنوان یکی از اولین های تبریز مطرح است باید این هنر به عنوان آثار غیرملموس مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با استفاده از نمایش های بومی و اجرای این نمایش نامه ها در جشنواره می توان در کمترین زمان فرهنگ این شهر را به گردشگران معرفی و القا کرد.
خدابخش با اشاره به نیازمندی جامعه به نشاط اجتماعی ادامه داد: زندگی صنعتی حجم سنگینی از استرس و فشار روانی را به شهروندان تحمیل می کند بنابراین باید به فکر تامین نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.
وی گفت: هنر بهترین راه تامین نشاط اجتماعی در شهر است و شهرداری تبریز با اجرای چنین جشنواره هایی در جهت تامین نشاط اجتماعی گام بر می دارد.
شهردار تبریز نیز در این آئین با اشاره به نقش مهم فرهنگ شهروندی در میزبانی تبریز 2018 گفت: فعالیت های ملموس و عمرانی، عمده پروژه های شهرداری در سال های گذشته بوده و در دوره جدید تقویت حوزه فرهنگ بیشتر مورد توجه است.
ایرج شهین باهر افزود: در حوزه عمرانی و زیرساخت های شهری کاملا بی نقص و کامل نیستم ولی تا حدی به این مسائل برعکس مسائل فرهنگی و اجتماعی پرداخت شده و این حوزه نباید در حاشیه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: راه حل بسیاری از مشکلات شهری در مسائل فرهنگی نهفته است و با آموزش های شهروندی می توان این مشکلات را مرتفع کرد.
شهردار تبریز یادآوری کرد: فعالیت های فرهنگی در کنار کم هزینه بودن، دارای تاثیری گذاری و ماندگاری بیشتری بوده و آموزش های شهروندی نمود کاملی از فعالیت های فرهنگی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
شهین باهر با اشاره به اهمیت نقش مسائل فرهنگی در رویداد تبریز 2018 ادامه داد: برای میزبانی شایسته از گردشگران در این رویداد باید تلاش کرد و در این راه مسائل فرهنگی اولویت اساسی دارد.
وی گفت: گردشگران خارجی مشتاق آشنایی با فرهنگ و تاریخی آذربایجان و تبریز هستند و بناهای و زیرساخت های شهری چندان در اولویت آنان نیست و هزینه های اندک در این راستا سودهای عظیم اجتماعی در پی دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر تبریزیم علاوه بر معرفی فرهنگ تبریز به گردشگران به دنبال آموزش فرهنگ شهروندی با زبان هنر است.
حجت‌الاسلام احمد حمیدی افزود: رویدادهای مختلف بین‌المللی برای تبریز 2018 تدارک دیده شده که جشنواره تئاتر فضای باز تبریزیم یکی از این رویدادها است.
وی اظهار کرد: این جشنواره 4 دوره به صورت ملی برگزار شده و این دوره با توجه به استقبال هنرمندان و همزمانی با تبریز 2018 به صورت بین‌المللی برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: این جشنواره از 20 دی به صورت رسمی افتتاح می شود و به مدت 5 ماه هنرمندان ملی و بین المللی در تبریز حضور خواهند داشت.
حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: در دهه مبارک فجر نیز نمایش هایی آیینی و انقلابی متناسب با این ایام برگزار می شود.
آیین رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی تبریزیم ۱۴ آذر در سالن شورا در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.