به گزارش ایرنا، با رای هیات داوران این جشنواره، دو نمایش به نام های 'پاشا' و 'نگاهمان می کنند' از آذربایجان شرقی به جشنواره بین المللی فجر و آثار موفق بخش تجربه های نو به نام های 'تب مالاریا' و 'همین امشب' به عنوان بهترین آثار جشنواره انتخاب و برای اجرای عمومی معرفی شدند.
در بخش طراحی نور این جشنواره، هیات داوران از طرح نور نمایش 'می خواستم اسب باشم' تقدیر کرد.
هیات داوران جشنواره در بخش پوستر و بروشور، ضمن تقدیر از 'افشین مجربی تبریزی' برای برشور نمایش 'پاشا' هیات داوران جایزه این بخش را به 'الهام نعمتی' برای برشور 'اتابک پارکینین تراژدیسی' اهدا کرد.
جایزه ویژه بخش طراحی لباس جشنواره بیست و یکم نیز به 'لیلا دانشیار' برای نمایش 'اوزلم' تعلق گرفت.
جایزه بخش موسیقی به آهنگساز نمایش 'پاشا' برای 'شاهرخ پناهی فرد' تقدیم شد.
هیات داوران جشنواره از 'یاسین عباسعلی نژاد'، طراح صحنه نمایش 'قصه ظهر جمعه' تقدیر به عمل آورد.
همچنین هیات داوران از بازیگران نمایش های ذیل تقدیر کرد:
ضمن تقدیر از بازیگر نوجوان 'مهلا نیازی' برای نمایش 'عشق، برف، خون' جایزه مقام سوم به طور مشترک به 'مینو نوبهاری' بازیگر نمایش 'می خواستم اسب باشم' و 'سروناز مددی' برای نمایش 'خشکسالی و دروغ' تعلق گرفت.
رتبه دوم به طور مشترک به 'نادیا پشمچی' برای بازی در نمایش 'می خواستم اسب باشم' و 'صحرا فیروزی' برای نمایش 'قصه ظهر جمعه' و رتبه اول به 'ثنا پورسعیدی' برای بازی در نمایش 'نگاهمان می کنند'، اختصاص یافت.
در بخش بازیگری مرد هیات داوران ضمن تقدیر از ابراهیم عباسعلی زاده جایزه سوم را به طور مشترک به « مرتضی میرزازاده» برای بازی در نمایش « نگاهمان می کنند» و «وحید شیرزاد» برای بازی در نمایش «پاشا» اهدا کرد.
رتبه دوم به «مسعود ریاضی» برای نمایش « قصه ظهر جمعه» و « فرید ادهمی» برای بازی در نمایش « خشکسالی و دروغ» رسید و رتبه اول بازیگری مرد این جشنواره به «محمدرضا قنبری» برای بازی در نمایش « پاشا» تعلق گرفت.
در بخش نویسندگی هیات داوران رتبه دوم را به «مرتضی هاشم پور» نویسنده نمایش «اتابک پارکینین ترازدیسی» و رتبه اول این بخش را به «اکبر شریعت» نویسنده نمایشنامه «پاشا» اهدا کرد.
در بخش کارگردانی، رتبه سوم به طور مشترک به « بابک دسینه» کارگردان نمایش «قصه ظهر جمعه» و «سیامک افسایی» برای نمایش «می خواستم اسب باشم»، رتبه دوم به «رامین ریاضی» کارگردان نمایش « نگاهمان می کنند» و رتبه اول به «نازیلا ایرانزاد» به خاطر کارگردان نمایش « پاشا» تعلق گرفت.

به گزارش ایرنا، بهترین نمایش های بخش تجربه های نو جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی نیز معرفی شدند که طی آن در بخش «تجربه های نو» جایزه بخش گریم به «سودا لایزال» بازیگر نمایش «همین امشب»، اهدا شد.
در بخش موسیقی از «گروه موسیقی نمایش تب مالاریا» تجلیل شد.
جایزه بخش طراحی صحنه به شهرام احمدی، به نمایش «سه چهار روزه که امیر خونه نبود» اهدا شد و در بخش بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی و مقام سوم به «تینا عبدی» در نمایش «سه چهار روزه که امیر خونه نبود» اهدا شد.
جایزه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به کاملیا عباسزاده برای نمایش «سه چهار روزه که امیر خونه نبود» اهدا شد و هیات داوران در بخش بازیگری زن جایزه اول را «زیبا فرج اللهی» برای بازی در نمایش «همین امشب» اهدا کرد.
در بخش بازیگری مرد، مقام سوم به «رضا باقرچور» بازیگر نمایش «تب مالاریا»، جایزه مقام دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به «حمید صلاحی» برای بازی در نمایش بازیگر نمایش «سه چهار روزه که امیر خونه نبود» تعلق گرفت و بهترین بازیگری مرد به «سیامک افسایی» برای بازی در نمایش «همین امشب» اهدا شد.
جایزه بخش نمایشنامه نویسی به طور مشترک به نویسندگان نمایش «خانه در باد» به «مرضیه محمدزاده و مهدی صلاحیار برای نمایش مریخ عندالمطالبه» اهدا شد.
در بخش کارگردانی جایزه سوم کارگردانی به «شهرام احمدی» برای نمایش «سه چهار روزه که امیر خونه نبوده»، جایزه دوم به «بهنام پناهی» برای نمایش «همین امشب» تعلق گرفت.
جایزه بهترین کارگردانی بخش تجربه های نو بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی نیز به «رضا باقر پور» برای نمایش «تب مالاریا» از تبریز اهدا شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.