دبیر علمی همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری(ره) با بیان اینکه همایش در چهار محور "علم و دین، معرف شناسی، فسلفه هنر و فلسفه حقوق بشر" برگزار می‌شود، گفت: ۱۰۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که 58 مقاله پس از طی داوری، برگزیده شدند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رحیم شاهدی در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت برگزاری همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری در تبریز، گفت: باید به شخصیت و اندیشه‌های مفاخرمان بیشتر پرداخت شود، چرا که مغفول واقع شده‌اند و ما همه در این راستا مقصریم!
 
وی ادامه داد: امید است همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری، تلنگری ‌شود تا بتوانیم گوشه‌ای از تکلیف خود را نسبت به مفاخر و بزرگان انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه چهره‌های شاخص ملی و حتی جهانی در همایش حضور داشتند، افزود: حضور این اساتید ارزشمند به خاطر اعتقاد به هدف و شناختی که از مفاخر بزرگی چون علامه جعفری دارند، بوده است.
 
شاهدی افزود: ۲۷ مورد از مقالات واصله به دبیرخانه همایش، علمی-پژوهشی، ۱۷ مورد علمی-ترویجی و مابقی مقالات نیز علمی-تخصصی هستند که طی دو روز همایش توسط اساتید ارائه شد.
 
وی همچنین از تجلیل نویسندگان پایان‌نامه‌های منتخب حول محور "اندیشه‌های علامه جعفری" خبر داد و افزود: پنج مورد از پایان‌نامه‌های مذکور از سراسر کشور انتخاب شده‌اند که نویسندگان هر پنج پایان‌نامه نتیجه تلاش و بررسی بانوان فرهیخته‌ی کشورمان است.
 
دبیر علمی همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری(ره) با اشاره به رونمایی از مجموعه آثار استاد علامه جعفری در روز اول همایش، خاطرنشان کرد: این رونمایی برای اولین بار در کشور انجام شد و مجموعه آثاری با محوریت اندیشه‌های علامه جعفری در اختیار جامعه قرار گرفت.
 
وی با تاکید بر جنبه‌های مثبت همایش و با اشاره به اینکه بعد از این‌ همه سال، یاد و خاطره‌ی استاد علامه جعفری در تبریز یاد می‌شود، افزود: برایمان سوال بود که چرا به این شخصبت برجسته‌ی علمی و فلسفی پراخته نمی‌شود قطعا عده‌ای بعد از این همایش، احساس مسئولیت خواهند کرد تا برای فرهیختگان و اندیشمندان کشورمان کاری کنند.
 
وی با تاکید بر ضرورت بررسی اندیشه‌های عالم ربانی علامه جعفری، گفت: اینکه اندیشه‌های این دانشمند عارف به عنوان الگو و چراع راهی مطرح شود، بزرگ‌ترین دستاورد برای ما خواهد بود.
 
کریم میرزایی، دبیر اجرایی همایش نیز در این نشست، با بیان این‌که همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری طی دو روز برگزار شد، بیان کرد: روز دوم همایش طی مراسمی آغاز شد و سپس و اساتید مختلفی به ایراد مقالات خود پرداختند.
 
وی با بیان این‌که در پایان روز دوم همایش، آیین اختتامیه این همایش برگزار شد، گفت: برنامه‌هایی مختلفی چون رونمایی تندیس استاد علامه جعفری، تجلیل از نویسندگان مقالات برگزیده و پایان نامه‌های منتخب از جمله برنامه‌هایی بود که طی این همایش اجرایی شد.
 
وی ادامه داد: همایش‌ها کم و کاستی‌هایی نیز به همراه دارند اما اینکه این همایش حداقل بتواند دغدغه و پرسش بنیادین در اذهان ایجاد کند، بسیار ارزشمند است.
 
میرزایی با اعلام آمادگی دانشگاه هنر برای برگزاری همایش‌هایی با محور "شخصیت‌های علمی و برجسته" گفت: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ کشور را میان جامعه مخاطب مطرح می‌کند.
 
گفتنی است، در روز اول همایش ملی بررسی اندیشه‌های استاد علامه جعفری اساتید برجسته‌ای چون، آیت‌الله دکتر علی اکبر رشاد، دکتر مهدی گلشن، دکتر عبدالله نصری، دکتر حمید پارسانیا، دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکترقاسم پورحسن و دکتر عبدالحسن غفاری در سالن همایش مصلی اعظم امام خمینی(ره) به ارائه‌ی مطالب و بررسی‌های خود پرداختند.
 
در روز دوم همایش نیز که در دوم آذرماه سال‌جاری در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اساتیدی چون، دکتر نواب، دکتر حسین بلخاری به ایراد سخنرانی پرداخته و سپس پنل‌های ارائه مقالات برگزیده در چهار سالن مجزا تشکیل و ارائه شد؛ در بخش اختتامیه همایش نیز حجت‌الاسلام جلال‌الدین موسوی شربیانی و حجت‌الاسلام احمد احمدی به سخنرانی پرداخته و در نهایت همایش ملی بررسی اندیشه‌های استاد علامه جعفری(ره) با تجلیل از مقالات و پایان‌نامه‌های برگزیده خاتمه یافت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.