بخشعلی معصومی شامگاه یکشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در پانزدهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی، برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان را گامی موثر در معرفی رسانه های منطقه به مردم دانست و افزود: بدون تردید رسانه های گروهی و به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی در آگاهی دهی به آحاد مردم و افزایش اطلاعات عمومی آنان نقش مهم و انکارناپذیر دارند.
معصومی بر پاسخگوئی مسئولان و مدیران به اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: مسئولان باید از رسانه ها به دلیل عملکردهای ضعیف و انتقادی احتمالی خود واهمه داشته باشند و همواره خود را در برابر آنها مسئول بدانند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در ادامه محور تحصیل در این دانشگاه را بر اساس کتاب و آزمون دانست و گفت: این شیوه تحصیلی در سال های اخیر نتایج درخشانی در پی داشته است.
وی اضافه کرد: تمامی رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف طبق سرفصل های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشجویان ارایه و آزمون های مربوطه نیز به صورت متمرکز در تمامی واحدهای کشور برگزار می شود.
وی، نتایج حاصل از این شیوه تدریس در دانشگاه پیام نور را بسیار درخشان توصیف و اظهار کرد: حضور موفقیت آمیز دانش آموختگان این دانشگاه در آزمون های مختلف مقاطع تحصیلات تکمیلی و آزمون های استخدامی نشان دهنده این ادعاست.
معصومی، فعالیت های دانشگاه پیام نور در سنگر علم و تحقیق را مطلوب دانست و ادامه داد: کیفیت آموزشی این دانشگاه با وجود شهریه های بسیار پایین نسبت به واحدهای دانشگاهی مشابه که به صورت غیردولتی، غیر انتفاعی و خصوصی در قالب پردیس ها اداره می شود، بسیار مطلوب و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در آذربایجان شرقی 29 واحد را شامل می شود که در بیشتر شهرستان ها و شهرهای استان فعالیت دارد، گفت: از مجموع 25 هزار نفر دانشجوی این دانشگاه که در 100 رشته کارشناسی، 30 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا شامل شیمی و ریاضی تحصیل می کنند، حدود 60 درصد را بانوان تشکیل می دهد.
معصومی، دانشگاه پیام نور تبریز را بزرگترین واحد این مجموعه در استان بیان کرد که افزون بر 10 هزار نفر دانشجو دارد.
به گفته وی، در سالجاری تحصیلی نیز دانشگاه پیام نور استان تعداد پنج هزار دانشجوی جدید را پذیرش کرده که در این زمینه برعکس سایر دانشگاه ها با کاهش روبرو نبوده ایم.
خبرنگارع : سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.