به گزارش ایرنا، فرانسوا سنمو در این دیدار گفت: این استان دارای پیشینه قوی در زمینه صنعتی است و ما علاقمند به توسعه روابط دوجانبه هستیم.
وی ادامه داد: در فرانسه 2 شرکت تولید کامیون و اتوبوس فعال است که محصولات کم مصرف با آلایندگی کم را تولید می کنند و توصیه می کنیم تولید کنندگان کامیون و اتوبوس در آذربایجان شرقی با این 2 شرکت در ارتباط باشند.
سنمو با اشاره به پیشنهاد مدیریت ارشد استان در خصوص سرمایه گذاری در بخش نیروگاه، اظهارکرد: در این زمینه شرکت های بسیار قدرتمندی در فرانسه وجود دارند.
وی همچنین با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رشد فزاینده سفر گردشگران فرانسوی به ایران هستیم، گفت: می توانیم در زمینه گردشگری و هتل سازی همکاری خود را گسترش دهیم.
وی در پایان با اشاره به بازدیدهایی که در این سفر 2 روزه در استان آذربایجان شرقی خواهد داشت، گفت: علاقمندم از مسجد کبود تبریز نیز بازدیدی داشته باشم.

** تبریز را قطب سوم خودروسازی کشور می کنیم
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه درصدد ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در تبریز هستیم، گفت: از سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در این زمینه استقبال می‌کنیم.
مجید خدابخش در دیدار با سفیر فرانسه در ایران، بخش خودروسازی را از اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان اعلام کرد و افزود: با توجه به حضور واحدهای قدرتمند ساخت موتور و قطعات خودرو در تبریز، زمینه خوبی برای تولید خودرو با برند مطرح اروپایی در استان فراهم است.
وی با اشاره به تجربیات کشور فرانسه در تولید خودرو، ادامه داد: ما در استان به دنبال ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور با رویکرد صادرات به کشورهای منطقه هستیم و از سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در این زمینه استقبال می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آمادگی استان برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق، گفت: هم‌اکنون زمینه تولید 3هزار مگاوات برق در استان فراهم است و از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌شود.
وی با اشاره به وجود شبکه ریلی در استان و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه و اروپا، گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تبریز به تهران در حال اجراست و برای برقی کردن این مسیر نیز آماده جذب سرمایه‌گذاری هستیم.
خدابخش خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، زمینه‌های زیادی برای همکاری با کشور فرانسه داریم که مسئولان استان و بخش خصوصی، اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه خواهند کرد.
وی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های استان، گفت: تبریز یک شهر تاریخی و فرهنگی است که مرکز مشروطه‌خواهی و پیشگام تحولات سیاسی و اجتماعی در تاریخ ایران بوده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تبریز به‌عنوان شهر جهانی فرش و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده و بازار تبریز به‌ عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان نیز به ثبت جهانی رسیده است.
وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته افزون بر 2 میلیارد دلار بود، گفت: دوره پسابرجام فرصت بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی است.
خدابخش، حضور بخش خصوصی قدرتمند را یکی از مزیت‌های استان برشمرد و افزود: وجود منطقه آزاد و شهرک‌های تخصصی سرمایه‌گذاری در استان و تسهیلات، تضمین‌ها و حمایت‌های قانونی از سوی دولت ایران، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 2 شرکت فرانسوی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در استان هستند، گفت: از حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی در حوزه‌های مختلف استان استقبال می‌کنیم و از گردشگران فرانسوی نیز دعوت می‌کنیم که در سال 2018 از شهر تبریز دیدن کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.