مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس ثبت جهانی ژئوپارک منطقه آزاد ارس را در توسعه‌ی گردشگری این منطقه موثر دانست و افزود: با ثبت جهانی این منطقه می‌توان تورهای ورودی از کشورهای مختلف جهان به مقصد ارس برگزار کرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن عرب باغی در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات استان در بازدید از غرفه‌ی ایسنا با اشاره به سفر نماینده اعزامی یونسکو در روزهای اخیر به ژئوپارک ارس، گفت: گزارش این منطقه تهیه و به سازمان یونسکو برای بررسی و طی فرآیند ثبت ارسال شد که ثبت آن می‌تواند در توسعه‌ی گردشگری منطقه نقش پررنگی را داشته باشد.
 
وی با اشاره به این‌که رودخانه‌ی ارس ظرفیت منحصر بفردی برای جذب گردشگران دارد، اظهار کرد: مجوز احداث تعدادی هتل در این منطقه صادر شده است و از طرفی در ایام تعطیلات نوروز برخی خانه‌های مازاد با صدور مجوز به اقامتگاه تبدیل می‌شوند.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت مرخصی خودروهای ارس پلاک، خاطر نشان کرد: حدود هفت هزار دستگاه خودروی ارس پلاک در استان وجود دارد که با جدیت پیگیر اخذ مجوز برای مرخصی یک ماهه این خودروها هستیم.
 
عرب باغی هم‌چنین تولید محصولات صادرات محور در منطقه آزاد ارس را در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی روز و تولید محصولاتی با ارزش افزوده‌ی بالا می‌تواند وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشد به طور مثال چندین کارخانه خشکبار در حال فعالیت هستند که با بسته‌بندی و ایجاد ارزش افزوده، محصولات آن‌ها آماده‌ی صادرات است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.