به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت که به مدت سه روز در تبریز برگزار شد، افزود: شما هنرمندان و فعالان پیشکسوت یکی از عرصه های مهم و تاثیرگذار فرهنگی، می توانید به عنوان سفیران تبریز 2018 در بازشناسی و ترغیب و تشویق آحاد مردم به خصوص در ابعاد خارجی نسبت به جلب و جذب گردشگران به ایران و تبریز گام های اساسی بردارید.
وی اظهار کرد: طی ماه های آینده هنرمندان عزیز می توانند با انواع خلق آثار و رایزنی های مختلف پیام تبریز 2018 را به سراسر جهان برسانند تا از این رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی بهره های لازم و کافی را ببرد.
جبارزاده با بیان اینکه انتخاب یکی از شهرهای ایران به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام هر 57 سال یکبار می تواند روی دهد، از تمامی فعالان عرصه های هنری، فرهنگی، ادبی و اجتماعی درخواست کرد تا خود را به عنوان سفیران این مهم قلمداد کرده و مسئولان آذربایجان شرقی را برای میزبانی هر چه بهتر و با شکوه تر از گردشگران داخلی و خارجی یاری دهند.
وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های برتر ایران در حوزه امنیت یاد کرد و با بیان اینکه این استان طی سه سال پیاپی به عنوان امن ترن استان کشور برگزیده شده است، گفت: چنین موفقیتی در سایه اتحاد، همدلی و یکرنگی بین آحاد مردم و مسئولان حاصل شده است.
جبارزاده ادامه داد: طی چهار سال گذشته تنها صدایی که در آذربایجان شرقی به گوش رسیده است، صدای خدمت گذاری و همدلی بوده و هیچ اختلافی بین مسئولان این منطقه در هر رده ای را شاهد نبوده ایم.
وی با ارایه گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در آذربایجان شرقی، توجه به مسایل و مشکلات موجود در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را از جمله رئوس برنامه های خود خواند و افزود: در این مدت با توجه به درخواست 84 درصدی مردم استان برای مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، وارد عمل شده و امروز اعلام می کنیم هیچ معتاد خیابانی در شهرها و روستاهای استان وجود ندارد.
جبارزاده، نبود متکدیان خیابانی به دلیل وجود موسسات و انجمن های غیردولتی خیریه و تحت پوشش درمان قرار گرفتن 100 درصد مردم آذربایجان شرقی را از دیگر موفقیت های دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته در استان برشمرد.
به گزارش ایرنا، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، از تبریز به عنوان شهر فرهنگی یاد کرد که وجود هزاران شاعر، عارف، نقاش، هنرمند و سایر فعالان نامی عرصه های مختلف هنر نشانه ای آشکار از این مدعا است.
علی مرادخانی افزود: تبریز و آذربایجان در طوال تاریخ به پایمردی و بزرگی مردان و زمان خود شهرت دارد که همواره بر تارک تاریخ سیاسی، اجتماعی و هنری ایران زمین می درخشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه تبریز جایگاهی رفیع و مهم در هنر ایران دارد، گفت: بسیاری از مکاتب هنری، ادبی، عرفانی و حتی سیاسی و فرهنگی در این شهر نشو و نمو و حیات یافته است.
محمد محمدپور اظهار کرد: هنر آذربایجان در رشته های گوناگون همواره جلوه گاه خوشی ها و زیبائی های ایران بوده است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم قرارداد اهدای زمینی به وسعت پنج هزار و 200 مترمربع واقع در شهرداری منطقه 9 تبریز به موسسه هنرمندان پیشکسوت اهدا شد.
کلان شهر تبریز در سه روز گذشته میزبان 260 نفر از هنرمندان پیشکسوت کشور بود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.