به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در نشست مشترک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی با ستاد استانی تبریز 2018 در تبریز افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان های بسیار مهم محوری و تاثیرگذار و در حقیقت بنیانی برای کمک به توسعه کشور در این منطقه است.
وی ادامه داد: ظرفیت های انسانی و اقتصادی بسیار زیادی در این استان وجود دارد و خوشبختانه با هماهنگی و همگرایی و همدلی که در بین مدیریت ارشد استان با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد سرعت توسعه استان بسیار خوب و قابل توجه است.
سلطانی فر اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی از عرصه های اقتصادی کشور با مشکل مواجه هستیم و دولت با تمام توان برای رفع آن تلاش می کند وضعیت آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بهتر است.
وی گفت: آذربایجان شرقی دارای جاذبه های بسیار زیادی است که هر کدام به نوبه خود در خور بحث و تامل است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری جهان تبدیل شود، افزود: موضوع تبدیل شدن آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان قطب گردشگری بزرگ دنیا و جهان اسلام رویداد بسیار مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: شرایط بسیار خوبی فراهم شده تا از این فرصت به وجود آمده جهت شناساندن ظرفیت های گردشگری و جاذبه های توریستی این خطه از کشورمان استفاده کرده و در عین حال مشکلات اقتصادی خود را از طریق گردشگری رفع کنیم.
سلطانی فر گفت: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات است و کشورهای جهان با میزبانی مسابقات مهم بین المللی تلاش می کنند از اقتصاد این رویداد مهم بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: با تمام لشگر به تبریز آمده ایم تا اعلام کنیم که تمامی مدیران وزارت و روسای فدراسیون ها آماده سرعت بخشی به روند اجرای پروژ ه های ورزشی در این استان هستیم.
وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: رویکرد وزارت ورزش در برگزاری مسابقات بین المللی این است که حداقل امکان مسابقات به خارج از تهران و دیگر استان برده شود تا از این طریق در جهت رشد و توسعه ورزشی استان ها استفاده شود.
وی ادامه داد: بنا داریم تا با هماهنگی و تلاش و برنامه ریزی و همتی که مدیران وزارت و روسای فدراسیون ها دارند در سال 2018 تمامی رویدادهای مهم ورزشی در تبریز و آذربایجان شرقی برگزار کنیم.
سلطانی فر افزود: تبریز 2018 فرصت بسیار طلایی است که باید از آن بهره مند شویم و وزارت ورزش با تمام توان در کنار مدیران استانی است تا شور و نشاط و هیجان ورزشی را در این رویداد مهم ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست اصلاحیه اساسنامه فدراسیون های ورزشی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به تبریز در نشست ستاد تبریز 2018 شرکت و نشستی با روسای فدراسیون های کشور در تالار اندیشه این شهر خواهد داشت.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.