مهدی بزازدستفروش روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی گردشگری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بازدید رایگان مردم از این اماکن با موافقت ریاست این سازمان و به پیشنهاد معاونت گردشگری انجام می شود.
وی اظهار کرد: امروز 5 مهر مصادف با 27 سپتامبر به‌ عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده و علاقه مندان می توانند تا ساعت 18 از موزه های آذربایجان، قاجار، مشروطه و مسجد کبود و کلیسای سنت استپانوس جلفا و تا ساعت 15 از سایر موزه های استان به صورت رایگان بازدید کنند.
رئیس امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، هدف از این اقدام سازمان را ترویج و توسعه فرهنگ گردشگری و بازدید از موزه ها برای آشنایی با کارکردهای مختلف آن ها و ایجاد امکان برای بازدید اقشار مختلف مردم برای بازدید از این مراکز اعلام کرد.
بزازدستفروش ادامه داد: هم اکنون در تبریز 7 موزه زیر نظر این سازمان و 5 موزه نیز تحت پوشش سایر دستگاه ها و نهادها است.
وی با بیان اینکه بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی در روز جهانی گردشگری امسال رایگان اعلام شده است، یادآوری کرد: سال گذشته همزمان با روز موزه ها بیش از 10 هزار نفر از موزه ها و مراکز تاریخی و فرهنگی استان به صورت رایگان بازدید کردند.
تاکنون یک هزار و 780 اثر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از میان آثار استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.