در نشست مشترک هئیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس با شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه بر افزایش همکاری‌های منطقه آزاد ارس و بندر ترابزون ترکیه تاکید شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در نشست مشترک شورای بازرگانی ایران و ترکیه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن تشریح موقعیت و مزیت‌های قانونی و اقتصادی منطقه آزاد ارس از تجار و سرمایه گذاران کشور ترکیه برای حضور و سرمایه گذاری در ارس دعوت کرد.
محسن خادم عرب باغی، ضمن تاکید بر لزوم همکاری طرفین، بر اهمیت ارتباط بندر ترابزون و منطقه آزاد ارس تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به لزوم تسریع در این همکاری، برای رفع موانع این ارتباط اقتصادی، قول مساعد همکاری داد.
همچنین در این بازدید، مدیر اجرایی این بندر، اعضای هیئت آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس را در جریان اقدامات بهسازی و توسعه ای صورت گرفته  قرار داد و اهمیت بندر ترابزون را در گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه تبیین کرد.
بر اساس نتایج این دیدار و با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مقرر شد کارشناسان دو طرف ظرف مدت یک ماه، موانع موجود را بررسی و روش هایی برای اتخاذ تصمیمات قانونی به مراجع ذی ربط دو طرف ارائه کنند.
گفتنی است، نشست مشترک هیئت اعزامی اقتصادی آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس با شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در محل سازمان همکاری های خارجی اقتصادی ترکیه روز گذشته برگزار شد و این بازدید در راستای این نشست به عمل آمد. علاوه بر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی و سونیا اندیش، از اعضای هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست حضور داشتند.
ترابزون یکی از کلانشهرهای ترکیه محسوب می شود و این بندر از دیرباز ارتباط تجاری و اقتصادی خوبی با ایران و تبریز داشته است. ترابزون در مسیر راه تجاری تاریخی جاده ابریشم میان استانبول و تبریز قرار دارد و سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم این منطقه بوده است. این بندر می تواند یکی از راه های دسترسی منطقه آزاد ارس به کشورهای اروپایی باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.