به گزارش ایرنا ، غلامحسین جمیلی دوشنبه شب در دیدار با معاون استاندار ازمیر ترکیه افزود: سال های زیادی است که به پروازهای هوایی بین زنجان - استانبول تاکید می شود و تا زمانی که این مهم اتفاق افتد این مساله تکرار می شود چرا که این پرواز فرایندی اقتصادی دارد.
وی تاکید کرد: کسانی که برای برقراری پرواز بین زنجان و استانبول پیش قدم شوند دارای انتفاع مالی خواهند بود.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اتاق صنایع استانبول برای ایجاد شهرک صنعتی ترک در زنجان بارها ابراز علاقمندی کرده اند، پیگیری راه اندازی خط هوایی بین زنجان و استانبول، حضور تعداد زیادی از اتباع ترکیه در زنجان بواسطه توسعه روابط نشان دهنده این است که می توانیم بهتر از گذشته عمل کنیم.
جمیلی، اتاق بازگانی را از ارکان اصلی توسعه کشور در تولید خواند و یادآورشد: بخش عمده ای از سهم تجارت خارجی استان زنجان متوجه کشور ترکیه است ما سهم برجسته ای از صادرات ایران به ترکیه داریم.
وی تاکید کرد: در رابطه با توسعه روابط تجاری همکاری های بسیار نزدیکی با بخش های اتاق بازرگانی، صنایع و سایر این شرکت های غیردولتی ترکیه در گذشته داشتیم و هنوز هم این روند به طور جدی ادامه دارد و نگاه دولت های ایران و ترکیه به سمت تقویت رابطه بخش های غیردولتی است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: تعداد زیادی از تجار زنجانی در شهرهای ترکیه دفتر تجاری و شرکت دارند و بصورت مستقم در حال فعالیت هستند.
جمیلی خاطرنشان کرد: فرصتی که پس از رفع تحریم های ایران اتفاق افتاده می تواند با حمایت دولت ها ما را برای توسعه حضور ایرانی ها به عنوان پایگاه ثانویه در ترکیه تشویق کند.
وی یادآورشد: مسئولان ایران و ترکیه می توانند هر اقدامی را برای بهبود روابط تجاری، کاهش بروکراسی اداری، تسهیل فرایندهای مبادلات تجاری، ارتقا سطح همکاری ها در مشوق های سرمایه گذاری برای هر 2 طرف فراهم کنند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان خاطرنشان کرد: وضعیت حاضر امروز در حد و اندازه جایگاه و شان تجار ایران و ترکیه نیست چرا که سطح توقعات 2 طرف فراتر از اعداد و ارقامی است که اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون اتاق بازرگانی در زنجان یکهزار عضو دارد که فعالان بخش های مختلف تولیدی، تجار و شرکت های بزرگ از اعضای آن محسوب می شوند.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.