جلال تاجیک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایذه افزود:تلاش می شود تا سهم بیشتری از محل اعتبارات بخش گردشگری به توسعه زیر ساخت های گردشگری در استان خوزستان اختصاص یابد.
وی که به منظور ظرفیت سنجی زیر ساخت های گردشگری به استان خوزستان سفر کرده اظهار داشت:با ظرفیت سنجی و بررسی پتانسیل موجود در خوزستان در زمینه گردشگری تلاش می شود تا سهم بیشتری از اعتبارات مورد نیاز بخش گردشگری به این استان اختصاص یابد و بتوان زیر ساخت های لازم در راستای توسعه گردشگری را در خوزستان تقویت کرد.
تاجیک با تشریح بازدید صورت گرفته از ظرفیت های گردشگری خوزستان بیان داشت:خوزستان از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است که با تقویت زیر ساخت ها می توان زمینه سفر گردشگران بیشتری را به استان فراهم کرد.
وی از تالاب شادگان به عنوان یکی از کم نظیرترین تالاب های جهان نام برد و افزود: تالاب شادگان در زمینه توسعه گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.
تاجیک با بیان اینکه تاکنون از طریق سازمان برنامه بودجه و منابع تملک دارایی رقمی به توسعه زیرساخت های گردشگری کشور اختصاص می یافت افزود:به منظور توسعه گردشگری در سواحل امسال برای اولین بار طرحی به نام سواحل جنوب مصوب شده که بر اساس آن اعتباری به توسعه زیر ساخت های گردشگری در سواحل جنوب هزینه می شود.
وی افزود: در استان خوزستان نیز با وجود تالاب ها و رودخانه ها طرحی پیشنهاد شده تا در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری ،‌بتوان با تامین اعتبار لازم سواحل رودخانه ها و تالاب های خوزستان را ساماندهی کرد چرا که خوزستان در این زمینه از ظرفیت بسیار غنی برخوردار است.
به گزارش ایرنا فرماندار ایذه نیز با مهم برشمردن ظرفیت های بالقوه گردشگری این شهرستان و ضرورت بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها گفت: یکی از ظرفیت های شهرستان ایذه در راستای ایجاد اشتغال و توسعه ، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.
محسن بیرانوند افزود:سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایذه اعلام آمادگی کرده اند.
شهرستان ایذه یکی از نقاط بکر استان خوزستان می باشد که در این سالها در صنعت گردشگری رشد چشم گیری داشته است.
7161/6068
خبرنگار: مهسا نوروزی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.