رحیم شهرتی فر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، همچنین خواستار توجه جدی اعضای شورای پنجم تبریز به مسایل این کلان شهر شد و افزود: اعضا باید در مسایل و مباحث خود منافع شهر تبریز و شهروندان آن را مدنظر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مهلت 10 روزه ارسال صورت جلسه انتخاب شهردار فردا /چهارشنبه/ 12 مهر ماه به اتمام می رسد، ادامه داد: طبق قانون، صورت جلسات هر نشست شورای اسلامی شهر تبریز باید ظرف مدت 10 روز به فرمانداری شهرستان ارسال شود.
وی با بیان اینکه تاکنون صورتجلسه انتخاب شهردار در نشست علنی شورای اسلامی شهر تبریز به فرمانداری ارسال نشده است، اظهار کرد: ما پیشتر خواستار ارسال این صورت جلسه شده ایم و امروز نیز این مورد را با نامه به رییس شورای اسلامی شهر یادآوری کردیم.
شهرتی فر اضافه کرد: فرم انتخاب و معرفی شهردار منتخب نیز باید توسط رئیس شورا امضا و به تهران ارسال شود تا حکم شهردار توسط وزیر کشور صادر شود.
وی گفت: انتظار بر این است که رییس محترم شورای شهر تبریز هر چه سریعتر نسبت به تکمیل فرم مربوط و ارسال آن به مراجع ذیربط اقدام کند.
وی تاکید کرد: مصلحت نیست کلان شهری مانند تبریز بدون شهردار بماند.
وی در پاسخ به این پرسش ایرنا که اگر تا فردا صورتجلسه انتخاب شهردار تبریز به فرمانداری ارسال نشود، تکلیف چیست؟ گفت: در این حالت ناگزیر پرونده مربوطه به شورای حل اختلاف استان ارسال می شود.
شهرتی فر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز خواست تا با همدلی و تعامل تن به رای جمع دهند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی تبریز در نشست علنی هفته گذشته خود با 7 رای از مجموع 13 رای، ایرج شهین باهر را به عنوان پنجاه و ششمین شهردار جدید این کلان شهر 1.8 میلیون نفری انتخاب کردند.
گفته می شود اعضای مخالف شهین باهر، تاکنون از امضاء و ارسال صورتجلسه انتخاب به عنوان شهردار تبریز به فرمانداری تبریز خودداری کرده اند.
شهین باهر، عضو شورای چهارم کلان شهر تبریز و متخصص در امور شهرسازی است.
خبرنگار: عزیزی راد ** انتشار: رستگار
518/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.