اگرچه استاندار کرمانشاه در جلسه ای با اعضای شورای دوره پنجم از آنان خواست در انتخاب شهردار عجله نکنند اما این مصداق طولانی شدن این پروسه و تبدیل آن به یک مورد مناقشه برانگیز نیست که چند ماه طول بکشد.
کلانشهر کرمانشاه اکنون با مشکلات فراوانی روبروست که می توان از حاشیه نشینی، نبود درآمد پایدار و نبود برنامه توسعه ای به عنوان مهمترین مشکلات آن نام برد که می طلبد اعضای شورا نسبت به انتخاب شهرداری با برنامه برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند.
فارغ از اسامی و نام ها در انتخاب گزینه هایی برای پست های مدیریتی، منطقی ترین راهکار برای یک انتخاب درست، توجه به سابقه و پیشینه اجرایی گزینه هاست که زمینه را برای یک انتخاب درست و منطقی فراهم می کند.
در دوره چهارم فعالیت شوراها در سطح کشور بسیاری از شورای شهرها از چهره هایی به عنوان گزینه های شهرداری دعوت می کردند و از آنان برنامه می خواستند و سپس با تلفیقی از برنامه و سابقه مدیریتی و اجرایی اقدام به انتخاب شهردار می کردند که این رویه خوب و مورد استقبال چهره های دانشگاهی و مردم قرار گرفت.
ارائه برنامه از سوی گزینه های مورد نظر برای شهرداری می تواند دیدگاه های فرد را در ارتباط با مدیریت شهری و اداره شهر بیان کند و همچنین سابقه کاری و مدرک تحصیلی او مولفه ها و شاخص های خوبی برای تعیین یک مدیر از جمله یک شهردار خوب است.
اما شورای اسلامی شهر کرمانشاه که پروسه تایید نتایج انتخابات آن مقداری به درازا کشید اکنون بر سر تعیین شهردار همچنان به نتیجه نرسیده اند و طولانی شدن این روند می تواند صدماتی به مدیریت شهری در این کلانشهر یک میلیون نفری بزند که با مشکلات فراوانی روبرو است.
شهردار کنونی کرمانشاه در جلسه ای در استانداری اعلام کرد این کلان شهر برنامه راهبردی توسعه ای و چشم انداز بلند و کوتاه مدت ندارد و با مشکلات فراوانی روبرو است، به طوریکه سرانه بودجه شهرداری سه میلیون ریال و بودجه سالانه آن سه هزار میلیارد ریال است که متناسب با جمعیت این شهر نیست.
این روزها شهردار کرمانشاه بر سر 2 راهی ماندن یا رفتن است و بی ثباتی مدیریتی نمی تواند او را ترغیب به تدوین برنامه و حرکت براساس آن کند و اعضای شورا باید با غنیمت دانستن زمان، هرچه سریعتر تکلیف شهردار را مشخص نمایند تا شهر از سردرگمی نجات یابد.
عده ای از کارکنان شهرداری حقوق نگرفته اند و حرکت فعالیت ها کند شده و این مسایل برای شهر کرمانشاه شهر را با مشکلات بیشتری روبرو می کند.
بدهی های شهرداری و طلب های آن هم از جمله مشکلات کنونی شهرداری است که باید اعضای شورا نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.
شهردار فعلی کرمانشاه در جلسه دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار گفت که شهرداری از مردم شهر کرمانشاه هزار و 200 میلیارد ریال بابت زباله و عوارض طلب دارد که تاکنون ساز و کار گرفتن این طلب فراهم نشده است.
آرش رضایی با بیان اینکه 45 میلیارد ریال به شرکت بازیافت زباله بدهکار هستیم، افزود: قرار بود 130 میلیارد ریال به شهرداری کرمانشاه از طریق دولت کمک شود که اگر این مبلغ در اختیار ما قرار گیرد می توانیم بسیاری از بدهی ها را پرداخت نماییم.
شهرداری کرمانشاه همچنین از دولت نیز 22 هزار میلیارد ریال طلب دارد و باید تکلیف شهردار هرچه سریعتر مشخص شود تا به این وضعیت نابسمان سامانی دهد.
قطار شهری را می توان یکی از پروژه های مهم، چالش برانگیز و مساله دار کرمانشاه نام برد که مقابل چشم همه شهروندان است و شهرداری به عنوان متولی آن باید هرچه سریعتر این پروژه را به اتمام برساند.
مهمترین نیاز شهر کرمانشاه انتخاب شهرداری توانمند است که در همراهی با شورا و براساس برنامه بتواند مشکلات این کلانشهر را برطرف کند و در تعامل منطقی با مردم و سازمان ها این شهر را از کاستی و نواقص رهایی بخشد.
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
3033/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.