مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: مطالعات کاشت گل محمدی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی شایگان افزود: باتوجه به توسعه فضای سبزشهری بااستفاده ازگونه های گیاهی کم مصرف ودارویی درراستای احیای دریاچه ارومیه و صرفه جویی درمصرف آب وحفظ منابع آبی کشورسازمان اقدام به آغاز مطالعات طرح کاشت گل محمدی وبهره برداری از آن زیر دکل های فشارقوی درمحدوده فضای سبز شهرارومیه   کرده است.

وی هدف ازاین اقدامات را کاهش هزینه قراردادهای سازمان وشرکت های خصوصی جهت نگهداری چمن عنوان کرد و گفت:دراین طرح علاوه بر صرفه جویی درمصرف آب وکاهش هزینه های نگهداری چمن وتوجیه اقتصادی طرح در حدود ده میلیارد ریال درمساحت3/8 هکتار درآمدزایی می شود.

شایگان با بیان اینکه گل محمدی نسبت به شرایط محیطی سازگاری خوبی دارد، اظهار کرد:  از شاخص‌ترین صفات گل محمدی بقاء و سازگاری آن نسبت به خشکی است که طی سال تنها دو یا سه بار آبیاری می شود.

وی افزود: علاوه بر این، گل محمدی نسبت به شرایط نامساعد محیطی ازقبیل شوری،سرما و فقر مواد غذایی خاک نیز سازگاری مناسبی دارد، پاسخ این گیاه به حاصل‌خیزی خاک، آبیاری منظم و کود دهی، بسیار مثبت است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای  سبز شهرداری ارومیه  به نهادینه کردن توسعه فرهنگ کشت گیاهان دارویی، که به اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی خوبی منتهی می‌شود، اشاره کرد و گفت:  علاوه بر کم هزینه بودن، رشد اقتصادی را به همراه داشته که می‌توان با برنامه ریزی دقیق فرصت‌های جدیدی را خلق و با گسترش آن، اشتغال ایجاد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.