سرهنگ محمد ابراهیم بیاتی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در صورتی که ادارات دولتی بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند بدون شک شهرداری که اکنون با مشکلات مالی جدی روبه رو است می تواند خدمات مطلوبتری را به شهروندان ارایه دهد.
به گفته وی صاحبان 70 هزار واحد مسکونی در بروجرد از پرداخت عوارض ممانعت کرده و این در حالیست که تنها منبع درآمد شهرداری بروجر از محل دریافت عوارض است و تاخیر در پرداخت عوارض به شهرداری منجر به بروز مشکلاتی در سطح شهر خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون اغلب شهروندان از وضعیت آسفالت معابر، مبلمان شهری ، جداول و سد معبر در این شهر ناخرسندند و ساماندهی این شرایط حق طبیعی همه شهروندان است اما با توجه به بحران مالی حاکم بر شهرداری و عدم پرداخت به موقع عوارض موجب شده تا ارایه خدمات به شهروندان مانند آسفالت با مشکل مواجه شود.
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: گران بودن قیر و پایین بودن منبع درآمد شهرداری موجب شده تا وضعیت آسفالت این شهر نگران کننده شود و در صورت پرداخت عوارض و بدهی دستگاهها به شهرداری می توان بخشی از هزینه مورد نیاز خرید قیر و آسفالت شهر را تامین کرد.
بیاتی افزود: وجود کیوسک های متعدد در سطح شهر زیبنده این شهر نبوده و شورای پنجم از صدور مجوز ایجاد این کیوسک ها و یا تمدید قرار داد آنها ممانعت ایجاد خواهد نمود و این کیوسکها باید تنها به اقدامات فرهنگی بپردازند.
بیاتی با اشاره به حقوق معوقه هفت ماهه کارگران شهرداری بروجرد نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل مدارس تلاش شده تا حقوق اسفند ماه سال 95 کارگران شهرداری پرداخت شود تا بتوانند برخی از نیازهای فرزندان خود را در فصل بازگشایی مدارس برطرف کنند.
رییس شورای اسلامی شهر بروجرد از احداث پارک ویژه معلولان در بروجرد خبر داد و گفت: ا حداث این پارک خواسته خود معلولان است و با توجه به وجود 6هزار معلول ،جانبازان و سالمندان در این شهر احداث این پارک در کنار مناسب سازی معابر برای معلولان ضروریست.
شهرداری بروجرد با برخوردار بودن از یک هزارو 700 نیرو دارای حدود یک هزار نیروی مازاد بوده که در سالهای اخیر با بحران شدید مالی ، بدهی به تامین اجتماعی و پیمانکاران و تاخیر در پرداخت 6ماهه حقوق کارکنان مواجه شده است.
6052/6060
خبرنگار: آمنه صارمی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.