به گزارش ایرنا محمدعلی توحیدی روز پنجشنبه در نشست خبری در فرمانداری کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهید رجایی و باهنر افزود: امروز حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف، حاشیه های شهر کرمان ساماندهی و جلوی پیشرفت حاشیه نشینی گرفته شده است.
وی با بیان اینکه 15 میلیارد تومان در زمینه حوزه عمران روستایی کرمان طی سال گذشته هزینه شده است ادامه داد: امروز فاصله بین خدمات شهری و روستاها در زمینه آب، برق و ارتباطات کاهش یافته و 95 درصد جمعیت این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی گفت: هفته دولت سال جاری 24 طرح با اعتبار 718 میلیارد تومان به بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که پروژه فرآلیاژ، فولاد بوتیای ایرانیان از جمله این طرح ها است.
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال بر اساس آمار سال گذشته هشت هزار و 801 نفر در کاریابی های شهر کرمان ثبت نام کرده اند و پنج هزار و 56 نفر این افراد مشغول به کار شده اند.
فرماندار کرمان با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان کرمان گفت: اقداماتی در راستای تکمیل زیرساخت های گردشگری از جمله احداث اقامتگاه های بوم گردی انجام و موجب جذب گردشگر خارجی شده است و در سال های آینده ثمره این اقدامات در شهرستان کرمان مشاهده می شود.
وی افزود: نیروگاه بزرگ انرژی خورشیدی 20 مگاواتی بدون هیچ آلودگی در ماهان کرمان ساخته شده و این در حالی است که 7.5 مگاوات مصرف برق شهر ماهان است لذا این نیروگاه می تواند سه برابر برقمورد نیاز شهر ماهان را تامین کند.
توحیدی همچنین از روند صعودی شاخص های امنیتی در شهرستان کرمان خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته هیچ یک از کنسرت ها در کرمان لغو نشده و هیچ حواشی نداشتند و سخنرانی های سیاسی و انتخاباتی با هماهنگی دستگاه ها به خوبی برگزار شده است.
وی به اقدامات اشتغالزایی در شهداد کرمان نیز اشاره کرد و گفت: جوانان جویای کار در شهداد می توانند با ثبت نام در سایت یا مراجعه به بخشداری شهداد عملیات ثبت نام خود را انجام دهند و مشغول به کار شوند.
فرماندار کرمان به اقدامات توسعه ای معین اقتصادی گلباف کرمان نیز اشاره کرد و افزود: 140 نفر با همت بانک رسالت در گلباف مشغول به کار شدند و امروز دارای درآمد قابل توجهی هستند.
وی اضافه کرد: توسعه متوازن و توجه بیشتر به مرکز استان کرمان منجر به توسعه کل استان می شود از سیاست های کلان استاندار کرمان است.
توحیدی به اقدامات عمران شهری در دولت یازدهم و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: در چهار سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان افتاده و شهرداری کرمان در اقتصاد مقاومتی فعال و پیش قدم بوده است.
وی با بیان اینکه شهرداری کرمان با اجرای اقتصاد مقاومتی 45 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در شهر کرمان کرده است افزود: 2 هزار میلیارد تومان پروژه در این شهر در حال اجرا است که پروژه صاروج پارس، بدنه سازی و بازسازی بازار بزرگ کرمان، بازگشایی معبر گلبازخان، کف سازی میدان ارگ، بدنه سازی خیابان شریعتی، تقاطع های غیر همسطح، احداث 29 بوستان و تله کابین از جمله این اقدامات است.
فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: گام های بسیار خوبی در چهار سال گذشته شهر کرمان برداشته شده که جبران عقب ماندگی سالیان دراز این شهر است.
وی افزود: طرح های بزرگی در شهر کرمان آغاز شده است و شورای اسلامی پنجم شهر باید بدانند که این پروژه ها جزو ملزومات عمران شهری هستند، لذا نباید حتی یک لحظه متوقف شوند تا منفعت آن نصیب همه شهروندان شود.
توحیدی با اشاره به 71 عضو اصلی شورای اسلامی شهرهای شهرستان کرمان اظهار کرد: 450 نفر اعضای اصلی شوراهای روستایی در شهرستان کرمان هستند.
وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه هفته دولت در شهر کرمان گفت: این نمایشگاه با 168 غرفه در پارک مادر از روز جمعه سوم شهریورماه آغاز به کار خواهد کرد.
فرماندار کرمان با اشاره به مشارکت حداکثری مردم کرمان در انتخابات 96 عنوان کرد: 80 درصد مردم شهرستان کرمان در انتخابات مشارکت کردند.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.